فتاح: امدادگران در انتخابات مجلس دخالت و جانب داری نکنند

آذر: با عنایت به در پیش رو بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رییس کمیته اکداد از امدادگران خواست تا از هرگونه دخالت و جانب داری اجتناب کنند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد بابیان اینکه اساسنامه کمیته امداد اصول و مبانی فکری ما است اظهار داشت: روی اصول اساسی امدادگری و حقوق امدادگری در کمیته امداد باید کار شود که حوزه حقوقی باید به این مورد بپردازد.

وی به اساسنامه ۱۸ ماده ای کمیته امداد اشاره نمود و اضافه کرد: کمیته امداد موظف است علاوه بر بررسی و شناخت انواع محرومیت های مادی و معنوی نیازمندان و تبیین آن ها، نسبت به شناسایی خانواده های نیازمند اقدام کند؛ چراکه بعضی از خانواده های نیازمند به خاطر حفظ آبرو به ما رجوع نمی کنند اما نباید بگذاریم حق آنان ضایع شود.

فتاح بابیان اینکه برای نظارت بر امور خیریه ها به وضع قوانین جدید از جانب مجلس نیاز داریم، اظهار داشت: اکنون کمیته امداد در تولید خیریه ها نقشی ندارد این در شرایطی است که در اساسنامه کمیته امداد ذکرشده که این نهاد باید سازوکار قانونی برای هماهنگی و سامان دهی نظارت بر حسن عمل مؤسسات خیریه رسمی در رابطه با فعالیت های این نهاد تولید کند.

رئیس کمیته امداد حوزه حقوقی را مکلف کرد تا وظایف کلان امداد را از نگاه حقوقی بررسی و نسبت به رفع نقصها اقدام نماید.

وی به تفکیک وظایف حقوقی کمیته امداد و سازمان بهزیستی اشاره نمود و اظهار داشت: در صورت تصویب قانون از جانب مجلس در ارتباط با تفکیک وظایف کمیته امداد و سازمان بهزیستی تا حد امکان از کارهای موازی جلوگیری می گردد.

فتاح با تاکید بر دفاع حقوقی از امور مددجویان اظهار نمود: کمیته امداد باید مدافع حقوق مددجویان باشد. مددجو در نظام اسلامی حقوق دارد و بر این اساس باید نسبت به رفع مسائل حقوقی مددجویان اقدام گردد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی دفاع از حقوق کارمندان این مجموعه را هم یکی دیگر از نقصها حقوقی اعلام نمود و بر لزوم حل مسائل حقوقی و قراردادی کارکنان این مجموعه تاکید کرد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: امداد گران باید در این شرایط متفکرانه و مدبرانه عمل کنند و دخالت و جانب داری نکنند. در صورت مشاهده تخلف برخورد خواهد شد.

فتاح مجلس را یک ظرفیت برای کمیته امداد اعلام نمود و اظهار داشت: تابحال از ظرفیت مجلس به خوبی به نفع محرومان استفاده شده است.

وی به همراهی نظام، مجلس و دولت با کمیته امداد اشاره نمود و اضافه کرد: کمیته امداد در موقعیت مناسبی در کشور قرار دارد و عملکرد این نهاد موردقبول همه است. باید این جایگاه را ارتقا دهیم تا این نهاد مردمی محبوب دل مردم شود و با گره گشایی از نیازمندان آرامش در جامعه مددجویی را شاهد باشیم.