با حضور واعظی صورت گرفت؛ آغاز مالچ پاشی و نهال کاری ۱۱ هزار هکتار از بیابان های خوزستان

آذر: با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور در اراضی بیابانی چزابه، طرح عملیات مالچ پاشی و نهال کاری در بیابان ها و شنزارهای خوزستان در سطح ۱۱ هزار هکتار شروع شد.

به گزارش آذر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در اراضی بیابانی چزابه، طرح عملیات مالچ پاشی و نهال کاری در بیابان ها و شنزارهای خوزستان در سطح ۱۱ هزار هکتار، شروع شد.
این عملیات در منطقه چزابه با عنایت به اینکه جاده های این منطقه در بین شن های روان واقع شده در سطح یک هزار هکتار با اولویت صورت خواهد گرفت.
رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه افتتاح این پروژه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بخشی از مردم خوزستان به خاطر شرایط آب و هوایی با مشکل ریزگردها و گرد و غبار در رنج هستند، تصریح کرد: سال قبل فعالیت خوبی در مورد مالچ پاشی در حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی شروع شد و این میزان با همت مسئولین به ۱۵ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و امسال هم برای ۱۱ هزار هکتار برنامه ریزی انجام شده که امیدواریم این پروژه عظیم هر چه زودتر به اتمام برسد.
واعظی همینطور با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل رفت و آمد زائرین ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: در این ارتباط هم فعالیت های خوبی انجام شده و بلافاصله بعد از آخر مراسم اربعین سال قبل این اقدامات با برنامه ریزی خوبی در دو مرز شلمچه و چزابه در حال اجرا می باشد.
رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: دولت وظیفه خود می داند که با عرضه تسهیلات به زائرین اربعین حسینی، کنگره بزرگ شیعیان در جهان هرچه باشکوه تر برگزار گردد.
واعظی اضافه کرد: دولت و مسئولین استانی با جدیت و با همه امکانات در خدمت زوار امام حسین(ع) قرار دارند و در مقایسه با گذشته شاهد وضعیت بهتری در این زمینه هستیم و همه باید تلاش نماییم تا زائرین با امنیت، رفاه و آرامش خاطر بیشتری در این مراسم معنوی شرکت نمایند.