عامری در گفتگو با مهر: پیگیری مناسبی برای آزادی اسدی نمی بینیم، دیپلماسی فقط برجام نیست

آذر: دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پیگیری مناسبی در مورد وضعیت دیپلمات کشورمان در اروپا نمی بینیم، اظهار داشت: عده ای گمان می کنند سیاست خارجی در مسئله برجام خلاصه شده است.

محمدجواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گذشتن ۱۲۰ روز از بازداشت «اسدالله اسدی» دیپلمات کشورمان در اروپا تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان در مبحث سیاست خارجی، وظایف اصلی خویش را که یکی از آنها صیانت از حقوق اتباع جمهوری اسلامی ایران است را فراموش کرده است.
وی اضافه کرد: در مواردی از این نوع که بی احترامی به پاسپورت ایرانی و افراد منتسب به جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، پیگیری مناسبی را نمی بینیم.
عامری افزود: وقتی یک جاسوس وابسته به آمریکا یا کشورهای دیگر دستگیر می شود، دستگاه های تبلیغاتی و سیاست خارجی غرب تلاش می کنند تا او را نجات دهند، اما یک تبعه ما که بدون هیچ بهانه، عذر موجه و یا حتی توضیحی دستگیر می گردد به راحتی او را در کشورهای مختلف اروپایی می چرخانند و در حالیکه هیچ برخوردی از جانب دستگاه دیپلماسی کشور صورت نمی گیرد، از او بازجویی هم می کنند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ضعف دستگاه دیپلماسی در مبحث بازارهای منطقه هم سبب از دست رفتن آنها شده، خاطرنشان کرد: باید به بعضی از مسئولین وزارت امورخارجه یادآوری نماییم که سیاست خارجی فقط مذاکره با ۵ کشور خارجی طرف در برجام نیست و تا زمانی که این نگاه اصلاح نشود عزت پاسپورت ایرانی باز نخواهد گشت.
وی در انتها با تاکید بر اینکه وقتی کشوری دیپلمات ما را دستگیر می کند، شان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران زیر سوال می رود، اظهار داشت: سیاست خارجی ما در مسئله برجام خلاصه شده و عده ای فکر می کنند اگر با ۵ کشور ارتباط نداشته باشیم، بقیه دنیا دیگر فایده ای برای ارتباط ندارد. تا زمانی که این نگاه وجود داشته باشد نمی توانیم از تبعه خودمان احقاق حق نماییم چراکه فکر می کنند پیگیری این مورد به رابطه اصلی ضربه می زند.