مهر از راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان گزارش می دهد؛ لرزه بر تن استکبار، فریاد مرگ بر آمریکا در آذربایجان طنین اندازشد

آذر: تبریز- راهپیمایی ۱۳ آبان تبریز با حضور پرشور و باشکوه مردم و به خصوص جوانان و دانش آموزان برگزار گردید و لرزه ای بر تن استکبار انداخت.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: مردم، دانشجویان و دانش آموزان تبریز بامداد امروز یکشنبه همزمان با سراسر کشور، با حضور حماسی و گسترده خود در راهپیمایی روز ملی مبارزه با اسـتکبار یک بار دیگر انزجار و نفرت خویش را از زورگویان و ظالمان جهان به خصوص از آمریکای خونخوار نشان دادند.
راهپیمایی بزرگ مردم شهید پرور تبریز امروز از ساعت ۹: ۳۰ بامداد از محلات مختلف شروع و به طرف سه راهی مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) انجام شد و از ساعت ۱۰ بامداد هم با اجرای برنامه های مختلف و متنوع بخصوص سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برگزار گردید و با قرائت قطعنامه سراسری به پایان رسید.
گزارش های خبرنگاران مهر مستقر در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی هم حکایت از آن دارد که راهپیمایی ۱۳ آبان به صورت باشکوه در تمام نقاط استان برگزار و فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در سراسر آذربایجان طنین انداز شده است.
در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امت همیشه در صحنه در تمام شهرهای آذربایجان شرقی با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۱۳ آبان، میثاق مجدد خود با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و شهدا و بیعت دوباره خویش را با مقام معظم رهبری اعلام نمودند.
این حضور باشکوه و پرشور در حالی است که هوای خیلی از شهرهای استان سرد و ابری است ولی مثل گذشته مردم نشان داده اند که سرمای هوا هم مانع حضور آنها در راهپیمایی نمی گردد.

خبرنگار مهر در میدان ساعت تبریز به همین مناسبت به میان مردم و مسئولان رفته و نظر آنان را در مورد ۱۳ آبان امسال جویا شد که ماحصل این گفت وگوها در زیر می آید.
حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان وظیفه ما دانش آموزان است
یکی از دانش آموزان تبریزی در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان وظیفه ما دانش آموزان است و در همه حال در این راهپیمایی شرکت می نماییم.
حسام جمال زاده با تاکید بر اینکه از بامداد امروز همه دانش آموزان در مدرسه به صورت هماهنگ تصمیم گرفتیم در راهپیمایی شرکت نماییم، افزود: با اینکه هوا کمی سرد بود ولی این وظیفه مهمی است که باید آن را انجام دهیم.
وی اضافه کرد: زمانی تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان به خاطر این کشور جان خویش را فدا کردند و حالا وظیفه ما است که به صحنه بیاییم و دشمن را ناامید سازیم.

یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است
یکی از شهروندان تبریزی درحالی که پرچم مقدس جمهوری اسلامی را دست دارد، به خبرنگار مهر درمورد علت حضورش در راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار داشت: یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، این راهپیمایی مختص همه آحاد مردم است و همه باید در آن شرکت نمایند.
محمد محمدزاده با اشاره به اینکه دشمن امروز چشمش به این راهپیمایی بود، افزود: بدون شک دشمن دید که تحریم ها و جنگ اقتصادی مردم ایران را از اهدافش جدا نمی نماید. انقلاب اسلامی ایران تمام شدنی نیست و این را آقای ترامپ باید بداند و به دوستانش هم بگوید.
وی با تاکید بر اینکه البته دشمن چشم دیدن این حضور را ندارد، اظهار داشت: آنها فکر می کردند ۱۳ آبان اتفاق بزرگی در مورد تحریم ها خواهد افتاد ولی می بینیم که برعکس حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال بسیار ویژه است.
جوانان به یاوه گویی های ترامپ پاسخ محکمی دادند
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هم درحاشیه این راهپیمایی به خبرنگار مهر اظهار داشت: جوانان امروز به یاوه گویی های ترامپ پاسخ محکمی دادند.

حجت الاسلام حسین تقی زاده افزود: یوم الله ۱۳ آبان بعنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) و روز دانش آموز تا روزگاری که سیاست های مستبدانه و ظالمانه مستکبرین عالم ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سایر ملل آزاده جهان و عزت طلب تداوم داشته باشد، بعنوان بخش مهمی از سنت آزادگی ملت ایران باقی خواهد ماند.
وی با اشاره به اینکه این حضور مردم تمام شدنی نیست، افزود: ترامپ امسال یاوه گویی های زیادی داشت و برای همین امروز مردم هوشیار و بابصیرت ایران اسلامی نشان دادند که پای این نظام تا قیامت هستند.
تقی زاده با اشاره به اینکه امسال راهپیمایی ۱۳ آبان متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شد، اضافه کرد: این شعار های مرگ بر آمریکا همیشه ادامه دارد و روز ۱۳ آبان روز استکبارستیزی و استواری ایران اسلامی است.
امروز در روز ۱۳ آبان مردم همیشه در صحنه استان همراه با دانش آموزان و دانشجویان، زورگویی و قانون شکنی شیطان بزرگ را محکوم کرده و مقاومت و ایستادگی خویش را در برابر تحریم های ظالمانه و زیاده خواهی های آمریکا فریاد زدند.