امیرعبداللهیان در دیدار سفیر مالزی در تهران: بدون شک جنگ تحریم روانی آمریکا به نتیجه نخواهد رسید

آذر: دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل اظهار داشت: ترسی که ترامپ از تحریم ها نزد برخی کشورها ایجاد می کند، بزرگ تر از واقعیت تحریم است؛ بدون شک جنگ تحریم روانی آمریکا به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در دیدار «رستم یحیی» سفیر مالزی در تهران، با تاکید بر روابط مثبت و دیرینه دو کشور تصریح کرد: آقای ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی، نقش مهمی در کشور مالزی و نظام بین الملل دارند و دور جدید مدیریت ایشان فرصت خوبی برای توسعه روابط همه جانبه دو کشور است.
وی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا ضد کشورمان اضافه کرد: ترسی که ترامپ از تحریم ها نزد برخی کشورها تولید می کند، بزرگ تر از واقعیت تحریم است؛ بدون شک جنگ تحریم روانی آمریکا به نتیجه نخواهد رسید.
امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مسلمانان روهینگیا اظهار داشت: کشورهای اسلامی نباید از وضعیت اسفبار اقلیت مسلمانان میانمار غفلت ورزند، متاسفانه سرعت بحران در میانمار بیشتر از سرعت چاره هاست.
دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل بین الملل همینطور اقدامات مالزی در این زمینه را واقع بینانه دانست.
وی با اشاره به تداوم بحران در بحرین، یمن و میانمار ابراز امیدواری نمود نخبگان کشور های اسلامی بتوانند برای تحقق صلح قدم بردارند.
همچنین، رستم یحیی سفیر مالزی در ابتدای این دیدار اظهار داشت: خوشبختانه دو کشور از روابط مستحکم و پایداری برخوردار می باشند. روابط سیاسی تهران و کوآلالامپور در سطح بالایی قرار دارد. وی با اشاره به تحریم های جدید ضد ایران اضافه کرد: به صورت جدی به دنبال حل مشکلات موجود و تسهیل شرایط هستیم.
وی در ادامه مسئله روهینگیا را از مسائل بسیار جدی دانست و اضافه کرد: بهترین رویکرد این است که به صورت عمل گرایانه به مبحث میانمار پرداخته شود.
رستم یحیی ابراز امیدواری کرد تا با تقویت و توسعه تعاملات و تبادلات پارلمانی و سیاسی با کمک جمهوری اسلامی ایران، بتوان به راهکارهای مناسبی برای کمک به بحران های موجود دست یافت.
سفیر مالزی در تهران آمادگی کشورش را برای توسعه بیشتر روابط پارلمانی اعلام نمود.