جمالی نوبندگانی در نشست خبری: شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی در هیئت نظارت بررسی گردید

آذر: سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی پرونده شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی نماینده تهران در هیئت نظارت اطلاع داد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمد جواد جمالی نوبندگانی در نشست خبری که در حاشیه جلسه امروز مجلس برگزار گردید در مورد جزئیات جلسه هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان، اظهار داشت: پرونده شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی نماینده مردم تهران مورد بررسی قرار گرفت. قوه قضائیه قبل از این از هیئت نظارت خواسته بود که در مورد ۱۱ شکایت از محمود صادقی نماینده مردم تهران اظهار نظر کند. ۱۰ شکایت را اعضای حقوقدان بررسی کردند و نظرات قبلی خویش را مجدد ابراز کردند.
وی اضافه کرد: در مورد شکایت شورای نگهبان از آقای صادقی هم مقرر شد ایشان در هیئت نظارت حضور یافته و مدارک خویش را عرضه کنند و اگر شاهد دارند به هیئت دعوت کنند. شکایت شورای نگهبان درباره ادعای وی در خصوص اعمال نظر بعضی از افراد در پرونده های شورای نگهبان بود.
جمالی نوبندگانی تصریح کرد: در جلسه امروز هیئت بعضی از حاشیه های استیضاح آقای ربیعی وزیر رفاه مورد بررسی قرار گرفت. فرزندان آقای ربیعی از ادعای برخی نمایندگان در خصوص حضور فرزندان وی در خارج از کشور و در بعضی از شرکت ها، شکایت کرده بودند. این شکایت با حضور نماینده مذکور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه آتی هیئت، نماینده مذکور دعوت شود و مستندات خویش را عرضه نماید.
وی با اشاره به اینکه در مورد ادعای یکی از استیضاح کنندگان در مورد فرزندان آقای ربیعی هم مقرر شد مبحث با حضور شهود بررسی شود، افزود: هیئت نظارت تصمیم گرفت در مورد حواشی روز استیضاح آقای ربیعی به صورت کلی اظهار نظر کند.
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان کرد: پرونده نماینده ای که برای وی در فرودگاه، اتفاقاتی افتاده بود و مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی از او شکایت کرده بود، در هیئت نظارت بررسی گردید. هفته گذشته بنده به نمایندگی از هیئت در ناجا حضور یافتم و این مورد را مورد بررسی قرار دادم.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه گزارش این جلسه به هیئت عرضه شد، اضافه کرد: تصمیم برآن شد مبحث با حضور نماینده مربوطه، ناجا و شهود این مورد در هیئت نظارت بررسی شود.
جمالی نوبندگانی اظهار داشت: در جلسه امروز هیئت نظارت، شکایت وزیر بهداشت و درمان از آقای قاضی پور مورد بررسی قرارگرفت. این شکایت ۶ ماه پیش به دنبال سوال آقای قاضی پور از وزیر بهداشت در مورد کالاهای پزشکی به خصوص دیالیز عنوان شد و وزیر بهداشت به قوه قضائیه شکایت نمود. این شکایت به هیئت هم ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه مبحث شکایت وزیر بهداشت از آقای قاضی پور به کمیسیون اصل ۹۰ ارسال شده، تصریح کرد: جدیداً کمیسیون اصل ۹۰ اظهار نظر در این خصوص به هیئت نظارت عرضه داده است. هیئت نظارت مصر است که نظر بعضی از متخصصین پزشکی را هم دریافت نماید تا در این خصوص اظهار نظر نمایند.
جمالی نوبندگانی از بررسی شکایت حسن کامران نماینده مردم اصفهان از کمیسیون برنامه و بودجه اطلاع داد و اظهار داشت: مقرر شد هفته آینده آقای تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه، مستنداتشان را ارائه نمایند.
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اضافه کرد: شکایت آقای کامران در مورد انحراف برخی مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه است.
وی افزود: اظهار نظر دو نفر از نمایندگان در مورد اعطای تابعیت از جانب هیئت حاکمه آمریکا به ۲۵۰۰ نفر از فرزندان مسئولان و تابعیت برخی مسئولان و فرزندانشان در جلسه امروز هیئت بررسی گردید. این امر مورد اعتراض قوه مجریه قرار گرفته بود.
جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: مقرر شد هیئت نظارت در نامه ای به کمیسیون امنیت ملی خواهان اظهار نظر صریح این کمیسیون در مورد مبحث تابعیت مسئولان شود چراکه کمیسیون امنیت می تواند در مورد این مورد از مراجع امنیتی استعلام کند.
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اضافه کرد: در این رابطه شورای عالی امنیت ملی کشور، گلایه هایی داشت و مطالب مطرح شده را بر خلاف منافع ملی دانسته و معتقد بود هماهنگی با مصوبات شورای عالی ندارد.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مطرح کننده این موضوعات، دوستان دلسوز ما هستند، اشاره کرد: طرح این مطالب در شرایط فعلی درست نیست. این مطالب با ابهاماتی روبروست و از مستندات کافی برخوردار نیست.
جمالی نوبندگانی تصریح کرد: در جلسه امروز ادعای یکی از نمایندگان در خصوص اعطای رانت به برخی اعضای کمیسیون اقتصادی برای انصراف از استیضاح یکی از وزرا عنوان شد. مستندات شاکی، مصاحبه یک فرد با روزنامه بود که مقرر شد اصل روزنامه عرضه شود. نماینده ای که از وی شکایت کرده بود خواهان عرضه فایل صوتی خود شد.
وی افزود: سازمان راهنمایی و رانندگی شکایتی از یکی از نمایندگان داشت که مقرر شد این نماینده در جلسه کمیسیون حضور یافته و مبحث بررسی شود.
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان کرد: امیدواریم در نخستین سه شنبه پس از تعطیلات مجلس در صورتیکه در صحن مبحث مهمی مطرح نباشد، از بامداد تا آخر وقت اداری پرونده های مطروح را هر چه سریعتر بررسی نماییم.