در دیدار رحمانی موحد با مدیرکل فرهنگی وزارت خارجه ژاپن مطرح شد توسعه همکاری های فرهنگی و گردشگری در دستور کار سفارت کشورمان در ژاپن

به گزارش آذر سفیر کشورمان در ژاپن با مانابو میاگاوا مدیرکل امور فرهنگی وزارت امور خارجه ژاپن در محل این وزارتخانه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش آذر به نقل از ایسنا، در این دیدار مرتضی رحمانی موحد به علایق مشترک فرهنگی دو کشور اشاره نمود و اظهار داشت: اساس مناسبات کنونی ایران و ژاپن را روابط فرهنگی دو کشور تشکیل می دهد.

وی یکی از برنامه های خویش را توسعه همکاری های فرهنگی و توسعه گردشگری با کشور ژاپن نام برد.

سفیر کشورمان در توکیو به نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک رسمی میان دو کشور اشاره و اظهار نمود: مطمئنا در سال 2019 برنامه های فرهنگی میان دو کشور از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی خواهان حمایت وزارت امور خارجه از برنامه های فرهنگی سفارت در نودمین سالگرد روابط رسمی دو کشور شد.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت امور خارجه ژاپن هم در این دیدار ارتباطات فرهنگی را پایه و اساس روابط دو کشور دانست و اضافه کرد: ما آماده همکاری جهت برگزاری مناسبت های فرهنگی با سفارت هستیم و سفارت ژاپن در تهران هم برنامه های گسترده فرهنگی را به مناسبت نودمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور تدارک دیده است.

در این ملاقات آقای دیوسالار رایزن فرهنگی سفارت هم ضمن اشاره به سابقه دیرینه همکاری های فرهنگی دو کشور و تنوع موضوعات فرهنگی به رئوس برنامه های فرهنگی انجام شده و آتی رایزنی فرهنگی در زمینه های مختلف پرداخت.