تشکر برهم صالح از حمایت های ایران

به گزارش آذر رئیس جمهور عراق از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در جنگ با داعش تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش آذر به نقل از روزنامه الدیار، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در نخستین سالروز پیروزی کشورش بر داعش در یک سخنرانی اظهار داشت: ما از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در جنگ ضد داعش بعنوان یک همسایه، دوست و هم پیمان تقدیر می نماییم.
ایشان در ادامه از مرجعیت دینی عراق، نیروهای مسلح و الحشد الشعبی تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، قبل از این هم ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشد الشعبی عراق در مراسم نخستین سالروز پیروزی عراق بر داعش با تقدیر و تشکر از آیت الله سیستانی، مرجع عالی قدر شیعه، شهدا و خانواده های آنها، الحشد الشعبی، محور مقاومت و تمام کشورها و احزابی که در جنگ با داعش نقش داشتند، اظهار داشت: در اینجا لازم است همراهی و حمایت گسترده ایران و حزب الله از عراق در جنگ با داعش را به یاد بیاوریم.
همینطور ارتشبد حامد المالکی، فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق در نخستین سالگرد پیروزی عراق بر داعش اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که در جنگ با داعش به کمک عراق آمد. جمهوری اسلامی ایران بدون عوض و با سرعت برای ما تسلیحات و تجهیزات می فرستاد بطوری که اگر امروز درخواست می دادیم فردا به دست ما می رسید. فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق همینطور به این مساله اشاره نمود که مستشاران خارجی همچون روس ها، آمریکایی ها، فرانسوی ها و بلژیکی ها زمانی که احساس کردند بغداد سقوط خواهد نمود عراق را ترک کردند و به کشورهایشان باز گشتند.
حامد المالکی در ارتباط با تاثیر فتوای مرجعیت عالی قدر شیعه بر شکست داعش اظهار داشت: فتوای مرجعیت تمام معادلات را تغییر داد و سبب شد که مبارزان به میدان ها بروند و آرزوی شهادت کنند.
برپایه این گزارش، کشور عراق یک سال پیش با حمایت های محور مقاومت همچون جمهوری اسلامی ایران توانست گروهک تروریستی داعش را شکست دهد و مناطق تحت سیطره آنرا پس بگیرد.
داعش در سال ۲۰۱۴ مناطق وسیعی از عراق و سوریه را اشغال کرد اما ارتش های این دو کشور طی دوره اخیر توانستند مناطق تحت سیطره این گروهک تروریستی را پس بگیرند.
جنگ ضد داعش و عملیات های این گروه تروریستی به کشته شدن هزاران تن و آواره شدن میلیون ها تن دیگر منجر گردیده است.