روایت نجفی خوشرودی از جلسه کمیسیون امنیت ملی؛ تاکید ظریف بر مقاومت در مقابل سیاست های آمریکا

به گزارش آذر سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مباحث مطرح شده در جلسه عصر امروز این کمیسیون که با حضور وزیر امور خارجه برگزار شده بود را شرح داد.

علی نجفی خوشرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نشست عصر امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر و معاونان وزارت خارجه در محل این وزارتخانه، اظهارداشت: در این نشست آقای ظریف گزارشی از آخرین وضعیت تحولات منطقه و بین الملل و همینطور برنامه ها و فعالیت های وزارت امور خارجه عرضه کرد.
وی افزود: همینطور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نظرات خویش را درباره مسائل وزارت امور خارجه مطرح نمودند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دیگر موارد مطرح شده از جانب وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های مختلف کشور برای تأمین نیازمندی های کشور در شرایط تحریم و غلبه بر سیاست های آمریکا در خصوص به صفر رساندن صادرات نفت ایران و مقاومت اساسی در مقابل فشارهای شدید آمریکا همچون مسائل مطرح شده از جانب وزیر امور خارجه در این نشست بود.
نجفی خوشرودی با اشاره به اینکه ظریف تاکید زیادی بر اهمیت روابط با همسایگان و لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه ها در روابط خارجی داشت، خاطرنشان کرد: همینطور وزیر امور خارجه بر استفاده از ظرفیت مجلس برای پیشبرد سیاست خارجی و حمایت های بیشتر از دستگاه دیپلماسی برای مقابله با روندهای مغایر با منافع ملی تاکید کرد.
وی در انتها تصریح کرد: همینطور توجه ویژه وزارت امور خارجه به دیپلماسی اقتصادی و توجه به اعتماد عمومی بعنوان بزرگترین پشتوانه مقابله با فشارها و تحریم ها از دیگر مسائل مطرح شده بود.