حاجی بابایی در تذکر شفاهی؛ شفافیتی دربودجه شرکت نفت نیست، بودجه۹۸برخلاف مصوبات برنامه ششم است

به گزارش آذر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: متأسفانه بودجه ۹۸ کمترین شباهت را به مصوبات برنامه ششم توسعه دارد و باید اصلاح گردد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه طی تذکری شفاهی تصریح کرد: ایثارگران متأسفانه مشکلات اساسی در زمینه بیمه خود دارند و این مسئله به دستگاه های ذیربط آنان محول شده و این دستگاه ها هم اراده و هماهنگی لازم را برای حل این مشکل ایثارگران ندارند که باید حل و فصل شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مغایرت هایی که بودجه ۹۸ با برنامه ششم توسعه دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت توپ را به زمین مجلس انداخته و موید آن این است که برخلاف برنامه ششم نظام رتبه بندی معلمان، اعلام نشده است و دو هزار میلیارد تومانی که برای آن پیش بینی شده است، در سقف دوم است.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه همینطور طبق ماده ۲۹ و ۳۰ برنامه ششم توسعه باید حقوق ها همسان سازی شود اما در این بودجه رعایت نشده است، تصریح کرد: همینطور افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در هاله ای از ابهام است و معلوم نیست که این افزایش ۲۰ درصدی به معنای آن است که فردی که ۲۰ میلیون تومان دریافت می کند با فردی که یک میلیون دریافت می کند حقوقشان به یک اندازه افزایش می یابد.
وی همینطور با اشاره به اینکه خصوصی سازی آموزش و پرورش در بودجه ۹۸ سیاه ترین نگاه به آموزش و پرورش کشور است، افزود: از جانب دیگر یکی دیگر از مشکلاتی که در این بودجه وجود دارد عدم شفافیت در بودجه نفت می باشد و شفافیت در نظام پرداخت ها و بودجه شرکت نفت وجود ندارد.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه به متناسب سازی حقوق کارگران هم توجهی نشده است، بیان کرد: عدم توجه به اقشار صدمه پذیر و کم درآمد جامعه باوجود برنامه های ششم توسعه یکی از ایرادات بودجه ۹۸ است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بودجه سالانه کشور باید یک پنجم برنامه باشد اما بودجه ۹۸ کمترین شباهت را به برنامه دارد که امیدواریم مجلس این موارد را در بودجه سال ۹۸ مورد توجه و اصلاح قرار دهد.