نعیمی پور در گفتگو با مهر: روحانی به اصلاح طلبان پشت کرد، عارف مسئولیت کمیته مشترک را نپذیرفت

آذر: فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: روحانی با انتصاب واعظی به اصلاح طلبان پشت کرد و هنوز اصلاح طلبان خوددار هستند از آنکه بخواهند انتقادی به رئیس جمهور کنند.

محمد نعیمی پور فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار مهر، درپاسخ به این سوال «چرا کمیته مشترک اصلاح طلبان و دولت تابحال تشکیل نشده است؟»، اظهار داشت: آقای واعظی باید به خاطر داشته باشد در جلسه ای که با رئیس جمهور برگزار شد، روحانی ماموریت داده بود که عارف کمیته را تشکیل دهد تا ارتباط با رئیس جمهور برقرار شود اما عارف نپذیرفت و اظهار داشت که واعظی باید مسئول این کار شود و من(عارف) هم در خدمت هستم و کمک می کنم.
وی اضافه کرد: از آن جلسه به بعد، بنده هیچ اطلاعی ندارم که چرا کمیته تشکیل نشده است، البته واعظی باید کمیته را تشکیل دهد و طبیعتا هم باید از عارف مشورت بگیرد.
نماینده مجلس ششم درپاسخ به این سوال «آیا اصلاح طلبان پیشنهادها و نظرات خودرا به دولت منتقل می کنند؟»، اظهارداشت: قرار بود اگر پیشنهادی می خواهد نمایش شود ازطریق کمیته مشترک عمل شود و علی القاعده همه به این مساله واقف بودند که بدون تشکیل کمیته، نظرات شخصی است و بعنوان مجموعه اصلاح طلبان مطرح نمی گردد.
*اصلاح طلبان نبودند روحانی رئیس جمهور نشده بود
نعیمی پور همین طور نسبت به موضع گیری های اخیر محمود واعظی درباره اصلاح طلبان واکنش نشان داد و اظهارداشت: آقای واعظی باید بدانند که اگر اصلاح طلبان و خاتمی نبودند، روحانی تا حالا رئیس جمهور نشده بود؛ متاسفانه یکی از نقاط ضعف آقای روحانی این بود که واعظی را بعنوان رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب نمود.
وی به پیام انتصاب واعظی بعنوان رئیس دفتر رئیس جمهور اشاره می کند و می گوید: با این انتصاب این پیام از طرف روحانی منتقل شد که من(رئیس جمهور) از سمت اصلاح طلبان به اصولگرایان معتدل بویژه لاریجانی شیفت پیدا کردم.
*روحانی با انتصاب واعظی به اصلاح طلبان پشت کرد/ واعظی سپس اختتام دولت جایگاهی در عرصه سیاسی نخواهد داشت
این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید براینکه محمود واعظی نباید درباره اصلاح طلبان صحبت کند چونکه او حلقه وصل اصولگرایان معتدل است، اضافه کرد: یکی از گلایه های بزرگی که اصلاح طلبان از روحانی دارند مربوط به انتصاب واعظی بعنوان رئیس دفتر رئیس جمهور است، در واقع روحانی با انتصاب واعظی به اصلاح طلبان پشت کرد و هنوز اصلاح طلبان خوددار هستند از آنکه بخواهند انتقادی به رئیس جمهور کنند.
نعیمی پور با اشاره به اینکه بهتر است آقای واعظی به فکر خودش باشد و نیازی نیست برای اصلاح طلبان اظهار ناراحتی کند، اشاره کرد: بنده برای واعظی خیلی متاسف هستم چونکه سپس اختتام دولت روحانی دیگر جایگاهی در صحنه سیاسی نخواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان با حزب اعتدال و توسعه در انتخابات ۹۸ ائتلاف می کند، اظهار داشت: الان هیچ چشم اندازی روشن نیست البته باید در مورد مجلس کار کرد اما در مورد انتخابات ریاست جمهوری باید بگویم خیلی، خیلی زود است ضمن آنکه امکان دارد اتفاقاتی رخ دهد که صحنه سیاسی را تغییر دهد.
نماینده مجلس ششم افزود: از این رو بنده دراین باره اظهار ظهر نمی کنم و کسانی هم که اظهار نظر می کنند به شرایط کار در ایران واقف نیستند.
*پارلمان اصلاحات نمی تواند مهم محسوب شود
نعیمی پور همین طور درباب سازوکار اصلاح طلبان در انتخابات ۹۸، اضافه کرد: هنوز بحث پیرامون پارلمان اصلاحات کامل نشده که بخواهند آنرا کلید بزنند به همین جهت فکر می کنم پارلمان اصلاحات در این مدتی که تا انتخابات باقی مانده چندان نمی تواند مهم محسوب شود.
وی با اشاره به اینکه امکان دارد شورای عالی سیاستگذاری نقش داشته باشد، اظهار داشت: البته بیشترین نقش مربوط به احزاب فعال است مگر آنکه در خواب غفلت قرار گیرند و انتخابات را از دست بدهند.