مشگانی فراهانی خبر داد کیفر خواست امیرسالار داودی صادر شد، پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب رفت

آذر: وکیل مدافع امیرسالار داودی- وکیلی که آبان امسال بازداشت شد- از صدور کیفرخواست پرونده موکلش و ارجاع آن به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب آگاهی داد.

وحید مشگانی فراهانی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار نمود: پرونده موکلم دو روز است که با اتهامات تبلیغ مقابل نظام و توهین به مقامات و صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: درباب این پرونده به دادگاه بازگشت کردم ولی اعلام نمودند که ابتدا باید قاضی پرونده را ببیند و بعد با ما صحبت می کند.

مشگانی فراهانی افزود: دستور قضایی وجود دارد که ملاقات موکلم با همسرش ممنوع می باشد ولی بالاخره پس از گذشت دو ماه، پدر و مادر موکلم موفق به ملاقات حضوری با او شدند.
وکیل مدافع امیرسالار داودی درباب پرونده همسر موکلش اظهار داشت: درباب پرونده همسر موکلم و باز یک وکیل دیگر قرار منع تعقیب صادر گردیده است. البته همسر موکلم تحت قرار تامین کیفری قرار نگرفته بود بلکه در یک جلسه با دادیار و یک جلسه باز با دادیار احضار شد و اتهامش اجتماع و تبانی بود که با صدور قرار منع تعقیب، پرونده مختومه شد.

بر اساس این گزارش، وکیل مدافع امیرسالار داودی ۱۹ آذرماه به ایسنا اظهار داشت که موکلش از روز ۲۹ آبان در بازداشت سر می کند.
عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز باز سه شنبه 18 دی 97 در ارتباط با وضعیت وکلای بازداشتی همچون امیر سالار داودی به ایسنا اظهار داشت: «شاید در مورد آقای امیرسالار داوودی و همکاران امروز نتوانیم اطلاع رسانی دقیقی انجام دهیم اما مذاکرات بسیار زیادی داشتیم و خود همین همکاران محترم باخبر هستند. ایشان وکلایی هم دارند. امیدوارم با کمک کانون، دفاع وکلا و رسیدگی که در سیستم دادرسی صورت می گیرد بتوانیم مشکل ایشان را حل نماییم. من به هیچ وجه قصد ورود به ماهیت بهتان و ارزیابی دلیلهای را ندارم و به جهت عدم اطلاع پیشاپیش قضاوتی در مورد این دوستان هم نخواهم داشت اما قول می دهم تمام تلاشم را در حد توانایی و قانون به کار بگیرم.
به طور کلی، انتظار من از جامعه وکالت پرهیز از ورود به سیاست و تند روی و حواشی غیرلازم در مقام دفاع و وکیل است. مهم، شجاعت در دفاع با استناد و تکیه به قانون است.»