مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی مطرح کرد آزادی ۴۴۰ زندانی غیرعمد و مالی از زندان های آذربایجان شرقی در سال ۹۷

آذر: مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با نمایش گزارشی از فعالیت های این ستاد طی سال گذشته، اظهار داشت: ۴۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در سال ۱۳۹۷ از زندان های استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، رسول تقی پور در این خصوص، اظهار نمود: از شروع سال ۹۷، با کمک ستاد دیه و خیرین استان، ۴۴۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان آزاد شده اند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۱۲۲ میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان این که ۴۳۷ تن از زندانیان آزاد شده “مرد” و ۳ نفر باز ” زن بودند، اضافه کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۲۴۱ زندانی از محکومین مالی، ۱۴ زندانی از محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همین طور ۱۸۵ زندانی باز از محکومین مهریه و نفقه بوده اند.
وی با اشاره به اینکه مبلغ چهار میلیارد تومان از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان تأمین شد، اظهار داشت: شش میلیارد تومان باز بوسیله تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و همین طور با دعوت از شکات و مذاکره با آنها هم مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بوسیله رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی این زندانیان تأمین شد.
تقی پور با اشاره به اینکه مبلغ یک میلیارد تومان توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم گردید، اضافه کرد: مبلغ ۹۱ میلیارد تومان باز در نتیجه تلاش های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضائی تأمین شده است.
وی با اشاره به تعداد آزادی در سال ۹۶ از افزایش آزادی ۲۰ درصدی آگاهی داده و گفت این تعداد آزادی از بدو تأسیس ستاد دیه در استان آذربایجان شرقی بی سابقه بوده و در تلاش هستیم در سال جدید باز با کمک خیرین این تعداد را افزایش دهیم.
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی اشاره کرد: هم اکنون ۵۲۳ زندانی جرایم غیرعمد (سه زندانی زن و ۵۲۰ زندانی مرد) در زندان های استان دوران محکومیت خودرا سپری می کنند.
وی ادامه داد: برای آزادی این تعداد زندانی، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.