نماینده رهبر انقلاب: ترمیم و بازسازی خرابی ناشی از سیل همت مسئولین و مردم را می طلبد

به گزارش آذر نماینده رهبر انقلاب بر اتحاد و همت همگانی به منظور رفع مشکلات ناشی از سیل در لرستان تصریح کرد و اظهار داشت: ترمیم و بازسازی خرابی ها همت بالای مسئولین و مردم را می طلبد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی با حضور در روستای بابازید شهرستان پل دختر، بعد از اقامه نماز در مسجد ولیعصر (عج) این روستا، با تبریک میلاد با سعادت امام زین العابدین ضد السلام، اظهار داشت: حادثه سیل نوروز امسال که در ۲۴ استان پدید آمد، سبب بروز رنج و درد فراوان برای مردم عزیز ایران اسلامی شد بگونه ای که خیلی از ساکنین مناطق سیل زده استان لرستان خانه و کاشانه خویش را به کلی از دست دادند که برای جبران آنها و بازگشت شهر و روستای سیل زده به شرایط عادی زمان زیادی لازم است.
وی تصریح کرد: نباید انتظار داشته باشیم همه مشکلات و خسارات بوجود آمده در مدت زمان محدود و اندک رفع شده، بلکه باید گام به گام و بر طبق اصول موانع را برطرف کرد.
حجت الاسلام و المسلمین معزی اضافه کرد: به لطف خدا و با تاکید بر همت و خدمات شبانه روزی نیروهای خدوم جمعیت هلال احمر، اسکان و تهیه لوازم اولیه همچون آب و غذا بعنوان قدم اول در حوادث به خوبی انجام گرفته و مراحل بعدی بازگشت به زندگی آرام هم انجام خواهد گرفت.
نماینده رهبر انقلاب سپس با قدردانی از حضور همه نیروهای خدمات رسان و امدادی در مناطق سیل زده شامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مردمی بسیج و گروه های جهادی تصریح کرد: حجم خسارات و خرابی های ناشی از سیل بگونه ای است که برای ترمیم و بازسازی آن همت بالای مسئولین و مردم را می طلبد.

وی در همین زمینه به حضور ۷۰۰ نفری طلاب و روحانیون حوزه های علمیه سراسر کشور در مناطق سیل زده لرستان اشاره نمود و اظهار داشت: باوجود سیاه نمایی های دشمنان ایران اسلامی، تبلیغات منفی و مانع تراشی های استکبار در حوادث به وقوع پیوسته ناشی از سیل در کشور که همواره به از پای درآوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی می اندیشند، این سیل سبب وحدت بیشتر ملت ایران شد و مردم، دانشجویان، سپاهیان، نیروهای هلال احمر و ارتش دست در دست هم، یکدل و یک صدا در خدمت رسانی به صدمه دیدگان فعالیت داشته و از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به اینکه باید علیرغم وجود حجم وسیع و گسترده خسارات، خداوند متعال را شاکر باشیم، خاطرنشان کرد: به لطف خدای متعال و هوشیاری و همکاری مردم، در حوادث سیل کشور کمترین خسارت جانی را داشته ایم که با خانواده های این عزیزان هم ابراز همدردی می نماییم.
وی با اشاره به اینکه درد و اندوه برای سیل زدگانی که در طول سالیان زندگی اندوخته اند و در این حادثه تمام دارایی خویش را از دست داده اند بسیار سنگین است، اظهار داشت: در مقابل این حوادث که آزمایش الهی هستند، صبوری و تحمل مصیبت و همینطور تلاش و داشتن روحیه امید برای ساختن باردیگر زندگی از دست رفته بسیار مهم می باشد.