حسینی در گزارش آذر: پیشنهاد مجلس خسارتهای سیل از سهمیه بندی و صادرات بنزین جبران شود

به گزارش آذر عضو کمیسیون برنامه و بودجه در تشریح پیشنهاد کمیسیون متبوعش برای تأمین هزینه های خسارت های ناشی از سیل، اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که خسارت ها از محل سهمیه بندی و صادرات بنزین جبران شود.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طرح پشتیبانی از سیل زدگان به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است، اظهار داشت: ایرادی نسبت به محل تأمین منابع جبران خسارت سیل زدگان عنوان شد.
وی اضافه کرد: با عنایت به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص برداشت مشروط از صندوق توسعه ملی، مقرر شد منبع دیگری برای جبران خسارات ناشی از سیل پیش بینی شود و این مورد از جانب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به بنده ارجاع شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه دولت طبق قانون برنامه ششم توسعه مجوز افزایش قیمت حامل های انرژی را دارد اظهار داشت: دولت برای تعیین محل هزینه کرد در آمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی باید به مجلس، لایحه ارائه نماید.
حسینی اضافه کرد: باید برای جبران خسارت های ناشی از سیل، شامل ساخت جاده ها، احیای زمین های کشاورزی، ساخت خانه ها و لوله های انتقال آب گاز و نفت چاره اندیشی کرد.
وی در تشریح پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه برای تأمین هزینه های خسارت های ناشی از سیل اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که سهمیه بندی بنزین و استفاده از کارت سوخت توسط دولت اجرا شود اما قیمت بنزین داخلی افزایش نیابد در عوض، بنزین مازاد بر مصرف توسط دولت صادر شود و در آمدهای حاصل از صادرات بنزین به جبران خسارت های ناشی از سیل اختصاص پیدا کند.
عضو ناظر مجلس بر صندوق توسعه ملی افزود: بر طبق این پیشنهاد، قیمت بنزین در داخل کشور افزایش نمی یابد و دولت از محل درآمد صادرات بنزین مازاد بر مصرف، خسارات ناشی از سیل را جبران می کند.
حسینی اضافه کرد: هم اکنون قاچاقچیان روزانه ۲ تا ۳ میلیون لیتر بنزین به فروش می رسانند ازاین رو دولت هم باید بتواند بنزین را به قیمت آزاد صادر کرده و منابع حاصل را به جبران خسارت های ناشی از سیل اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه این پیشنهاد در چارچوب طرح پشتیبانی از سیل زدگان به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است، اظهار داشت: در صورت تصویب نهایی این پیشنهاد تورم کنترل شده و پایه پولی افزایش نمی یابد و در عین حال خسارات ناشی از سیل جبران خواهد شد.