رحمانی فضلی در جلسه فراکسیون ولایی: مدیران دولتی باید در انتخابات بی طرف باشند

آذر: وزیر کشور اظهار داشت: مدیران، استانداران، فرمانداران و بخشداران وزارت کشور باید در انتخابات بی طرف و مجری صادق باشند، حق ندارند در جریان سیاسی ورود پیدا کنند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سیدحسین نقوی حسینی در تشریح نشست اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با وزیر کشور که امروز برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست، ابتدا اعضای فراکسیون نقطه نظرات خودرا درباب عدم اتخاذ تصمیمات مناسب درباب مبارزه با قاچاق و ناهنجاری های اجتماعی مطرح نمودند.
بخشنامه های موازی در زمینه دولت الکترونیک وجود دارد
وی با اشاره به اینکه نمایندگان عضو فراکسیون معتقد بودند که در زمینه دولت الکترونیک بخشنامه های متفاوت و موازی وجود دارد، افزود: همین طور نمایندگان تذکراتی را درباب صدور کارت های هوشمند ثبت احوال دادند و خواهان دقت نظر در انتخاب مدیران در استان ها شدند که متأسفانه بعضاً به سبب مشکلات برکنار می شوند.
وزارت کشور اجازه مهندسی انتخابات را ندهد
نماینده مردم ورامین و پیشوا با اشاره به اینکه اعضای فراکسیون مطرح نمودند که برخی با خط و نشان قصد دخالت در انتخابات را دارند که باید مراقبت های لازم صورت بگیرد، اشاره کرد: برمبنای مباحث مطرح شده نحوه انتخابات شوراها نیازمند کار اساسی است و وزارت کشور بعنوان مجری انتخابات نباید اجازه دهد برخی دستگاه های دولتی، انتخابات را مهندسی کنند.
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان مطرح نمودند که حجاب و عفاف یکی از مهمترین موضوعات امروز جامعه و مسئولیت اصلی آن به عهده وزارت کشور است، عنوان کرد: در این جلسه درباب اینکه گزینش و انتصاب افراد باید برمبنای موازین اصولی و مبانی نظام باشد نه برمبنای خط و خطوط سیاسی مباحثی عنوان شد.
وی با اشاره به اینکه رسیدگی و مدیریت جدی حوزه مدیریت بحران خصوصاً آتش نشانی ها با مشکلات زیادی روبه رو هستند، افزود: اعضای فراکسیون معتقد بودند که تقسیمات کشوری، توقف و کندی آن و انفصال و انتزاع های غیرکارشناسی نیازمند توجه بیش از اندازه است.
تقسیمات کشور در دو سال قبل شروع شده است
در ادامه این نشست، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، اظهار داشت: وزارت کشور برنامه توسعه ای مشخص را تهیه کرده و برمبنای برنامه حرکت می کند، تقسیمات کشوری حدود ۵ سال متوقف شده ولی حدود ۲ سال است که تقسیمات کشوری را آغاز نموده ایم و مراتب خاص خودرا دارد، همین طور سند توسعه ۳ استان همچون استان کردستان را بطور جدی دنبال می نماییم.
انتصابات وزارت کشور باید از بدنه آن باشد
وی با اشاره به اینکه در مورد قاچاق کالا، اقدامات اساسی انجام شده و شرایط فعلی، شرایط مطلوبی است، اشاره کرد: در مورد تنفیذ اختیارات به استاندارها، اعتقاد به تنفیذ داریم و این کار را نیز انجام داده ایم، در انتصابات وزارت کشوری این مساله را نهادینه کرده ایم که انتصابات باید در داخل خانواده وزارت کشور باشد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه اعتقاد به اصلاح ساختار بودجه داریم و دولت در همین جهت حرکت می کند، افزود: تلاش می نماییم مدیران معتقد و مؤمن منصوب شوند؛ مسائل فرهنگی، حجاب و عفاف دارای کمیته ویژه ای است که دبیری آن کمیته بر عهده وزیر کشور قرار داده شده و در این زمینه کوتاه نمی آییم، البته تنها راه مقابله با آن برخورد انتظامی نیست و باید کار فرهنگی صورت بگیرد.
کارت ملی ۱۰ میلیون نفر صادر نشده است
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه بحث کارت ملی هم با مشکلاتی روبه رو شد که هم اکنون این مشکلات حل شده است، اظهار داشت: برای حدود ۱۰ میلیون نفر تابحال کارت ملی صادر نشده، مدیریت و ساماندهی افاغنه نیز نیازمند حساسیت و دقت ویژه ای است.
وی اضافه کرد: مهمترین مشکل شوراها دخالت آنها در امور اجرایی می باشد، شوراها باید در جایگاه خود نقش آفرینی کنند ولی وارد مسائل اجرایی شده و برای خود مشکلات زیادی به وجود آورده اند، در زمینه اصلاح این شرایط لایحه ای آماده کرده ایم که تقدیم مجلس می نماییم.
وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت الکترونیک به عهده معاونت برنامه ریزی و سازمان امور اداری و استخدامی است، افزود: انتصاب استانداران به عهده دولت می باشد، برای یکی از استان ها ۶ مورد پیشنهاد در هیأت دولت ارائه کردیم تا بالاخره استاندار انتخاب شد، انتصاب فرمانداران و بخشداران هم با حساسیت ویژه انجام می شود ولی با مجمع نمایندگان و نمایندگان شهرستان ها مشورت می نماییم.
رحمانی فضلی افزود: مدیران، استانداران، فرمانداران و بخشداران وزارت کشور باید در انتخابات بی طرف و مجری صادق باشند، حق ندارند در جریانی جناحی و سیاسی ورود پیدا کنند.
وی درانتها اشاره کرد: در زمینه جمع آوری و دفن زباله، به مجلس شورای اسلامی لایحه ای ارائه کرده ایم، تصویب این لایحه مشکل زباله خصوصاً در استان های شمالی را برطرف می کند.

منبع: