روحانی: کنگره کردزبانان فرصتی برای تجلیل از همه اقوام ایرانی است

آذر: رئیس جمهور در پیامی به کنگره بین المللی مشاهیر کرد، نوشت: هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد و این کنگره فرصتی برای تجلیل از همه اقوام ایرانی است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی به کنگره کردزبانان کشور، برگزاری این کنگره را فرصتی برای شناخت و معرفی مردمانی مهربان دانست که همواره دل در گرو فرهنگ این مرز و بوم داشته اند.
وی در پیام خود آورده است: ما همه ایرانی هستیم و همه اقوام در این سرزمین از احترام برخوردار می باشند و هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد و این کنگره فرصتی برای تجلیل از همه اقوام ایرانی است که از حقوق شهروندی برخوردار و قابل احترام هستند.
متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
فرهیختگان، مشاهیر و مهمانان گرامی، خداوند بزرگ و منان را شاکرم که به مناسبت این گردهمایی فرهنگی و علمی توفیق یافتم تا مراتب «سلام و احترام» خود را به شما و تمامی کردزبانان کشور ابلاغ نمایم.
به گواه تاریخ، ایران عزیز باوجود تنوع «قومی و مذهبی» و موقعیت «ژئوپلیتیک» خاص، همواره پیروزمندانه توانسته از فراز و نشیب های مختلف به کمترین لطمه عبور کند؛ عبوری پیروزمندانه که بیشتر از هر امر دیگری ناشی از همبستگی فرهنگی اقوام و مذاهب ایرانی است که در کنار گستره وسیع جغرافیایی و تاریخی چندین هزار ساله، دل و جانشان در گرو عظمت ایران عزیز بوده است.
در این میان کردها همچون سایر اقوام ایرانی بعنوان یکی از قدیمی ترین و فرهنگی ترین مردمان کشور همیشه ایران را خاستگاه فرهنگی خود دانسته اند و به تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم عشق ورزیده اند.
ما هیچ گاه شهدای کرد که جانشان را برای حفظ کیان این مرز و بوم نثار کردند و نیز خدمات شایان فرهیختگان و ادیبان کرد به فرهنگ و ادب فارسی را از یاد نبرده و نخواهیم برد.
بدیهی است ما همه ایرانی هستیم و همه اقوام در این سرزمین از احترام برخوردار می باشند و هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد و این کنگره فرصتی برای تجلیل از همه اقوام ایرانی است که از حقوق شهروندی برخوردار و قابل احترام هستند.
ضمن تقدیر و تشکر از کردزبانان کشور، برگزاری این کنگره را فرصتی می دانم برای شناخت و معرفی مردمانی مهربان که همواره دل در گرو فرهنگ این مرز و بوم داشته اند.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: