سردار سلیمانی: دشمن در مقابل قدرت فرهنگی ملت ایران به زانو درآمده است

آذر: رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: دشمنان ما در مقابل قدرت فرهنگی ملت ایران به زانو در آمده اند؛ چونکه فرهنگ این ملت نشأت گرفته از فرهنگ عاشوراست و ریشه در فرهنگ شهدا دارد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مجمع بسیجیان استان اردبیل گفت: ملت ایران در تمامی عرصه های انقلاب اسلامی پیشرو هستند و به سبب برخورداری از فرهنگ غنی، دشمنان در مقابل قدرت فرهنگی ما به زانو در آمده اند؛ چونکه فرهنگ این ملت از فرهنگ عاشورا نشأت گرفته و ریشه در فرهنگ شهدا دارد و به لحاظ فرهنگی نیز قدرت ایران زبانزد است.
وی اضافه کرد: همچون مؤلفه های انقلاب اسلامی ایران مردم سالاری دینی است و این در شرایطی است که دموکراسی و لیبرال دموکراسی کاملاً به بن بست رسیده و در مقابل، مردم سالاری دینی الگوی ناب در جهان است، مردم باید در همه امور سالار خود باشند.
سردار سلیمانی اشاره کرد: از لحاظ دفاعی انقلاب اسلامی کشور را از سطح وابسته به قدرت مطرح دنیا تبدیل کرد و قدرت در قدرت نظامی خلاصه نمی گردد و آن انسان های مؤمن و قدرت نرمی که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، امروز از اهمیت برخوردار می باشد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: مرز آبی و خاکی، هوایی و زمینی یک خط است و زمانی که دشمن از مرز آبی ما عبور کرد، دستگیر شد و دیگر هواپیمایی که قصد ورود به مرزهای ایران داشت به محض ورود ساقط شد که این قدرت، قدرت دفاعی تعیین کننده است، قدرت امنیتی نیز به همین شکل است و در تمام ناامنی ها، ایران منطقه امن شمرده می شود.
وی افزود: ایران به لحاظ اقتصادی نیز توان و قدرت بالایی دارد که نمونه آن مرز مشترک با کشورهای دیگر، خلیج فارس و تنگه هرمز است و بر تمامی مبادلات آن ایران اسلامی نظارت دارد.
سردار سلیمانی به وجود نیروی جوان و تحصیل کرده، تنوع آب و هوایی، زیرساخت های راه و حمل و نقل، نزولات آسمانی و سایر امکانات در کشور اشاره نمود و اظهار داشت: تمامی مؤلفه های قدرت اقتصادی را در اختیار داریم.
وی با تاکید به اینکه هرجا از آرمان های انقلاب پیروی کردیم به موفقیت دست یافتیم و هرجا فاصله گرفتیم با شکست مواجه شدیم، اضافه کرد: چند سال قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم قطع وابستگی از نفت تاکید کردند و هر سال در شعارهای سال لزوم های اقتصادی مطرح می شود.
به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین در چنین شرایطی نقش بسیج ضمن بررسی مسائل و مشکلات، باید حلقه وصل خدمتگزاران نظام، مردم و کارآفرینان، کشاورزان و صنعتگران باشند.
سردار سلیمانی بیان کرد: در سطح شهرستان ها باید تلاش نماییم حلقه وصل مستحکم شود و اولویت های استان ها شناسایی شوند و نسبت به رفع مشکلات اقدام نماییم.
وی به لزوم گسترش خدمات اجتماعی بسیج اشاره نمود و اظهار داشت: خصوصاً در عرصه خدمت رسانی، بسیج باید نسبت به توسعه اقدامات توجه داشته باشد؛ چونکه در بسیج همه موضوعات مهم هستند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید به اینکه مردم سالاری دینی ایجاب می کند که در چالش ها و مشکلات مردم در چارچوب بسیج حضور سازمان یافته داشته باشند، اضافه کرد: تمامی توان بسیج برای تقویت مردم سالاری دینی باید به کار گرفته شود.
سردار سلیمانی اظهار داشت: لازم است تمامی سطوح بسیج را اعتلا بخشد و با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج مسیر خودرا طی کند؛ ازجمله در سازندگی کشور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و رونق تولید با ایجاد مشاغل کوچک تولیدی و ایجاد فضای عرضه آن محصولات مورد تاکید است.
وی به لزوم توجه به مؤلفه های بومی در اشتغال زایی اشاره و اشاره کرد: بسیج باید در تسهیل روند حل مشکلات استان ها اقدام نماید و اگر به صورت سازمان یافته عملیاتی اجرا شود، بطور قطع به ثمرات مطلوبی دست خواهیم یافت.
سردار سلیمانی بیان کرد: بسیج بایستی روحیه مقابله با توطئه های اجتماعی و کارهای عام المنفعه را داشته باشد و در عرصه های مختلف کارهایی که بتواند مشکلات ملت را بکاهد را گسترش دهد؛ چونکه همه موضوعات کشور برای بسیج مهم می باشد و جمهوری اسلامی ایران برخاسته از بسیج است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه نشانه های موفقیت اقتصادی کشور در حال مشاهده است، اظهار داشت: چندین سال قطع وابستگی به نفت را از توجه خارج کرده بودیم، اما در دوره جدیدی که بسیج آغاز نموده است، با الگوی برآمده از انقلاب اسلامی در امتداد توسعه کشور گام برخواهیم داشت.

منبع: