فرمانده کل سپاه: مردم به نظام امیدوارند

به گزارش آذر فرمانده کل سپاه، رهبری، مردم و اسلام را عناصر تفاضل حقیقی قدرت ایران برابر دشمن دانست و اظهار داشت: پیام «ما تا آخر ایستاده ایم» امامین انقلاب اسلامی، امروز دستورکار انقلاب است و دشمن، اراده، قدرت، پیشرفت، حرف متکی بر عمل و عمل متکی بر ایمان ما را دیده است.
به گزارش آذر به نقل از سپاه نیوز ؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد امروز در دومین همایش اساتید بسیجی حوزه های علمیه استان های قم، تهران، خراسان رضوی و اصفهان که در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد برگزار شد، تصریح کرد: هر عالم فاضلی همانند یک ستاره در سپهر هدایت الهی عامل اصلی هدایت جامعه به سمت رستگاری و باز کردن زنجیرهای اسارت و بردگی انسان در مقابل طاغوت است.
وی اضافه کرد: صفحه زمین شاهد یک تحول عمیق و بزرگ است درست مثل تحولی که در آغاز خورشید عالم تاب اسلام از غار حرا شروع شدچرا که اسلام باردیگر بعد سالها تشکیل حاکمیت و قدرت داده است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه تمدن غرب درحال غروب است، اظهار داشت: ما شاهد زوال تدریجی اما آشکار و محسوس تمدن غرب و در عین حال شاهد طلوع و درخشش خورشید اسلام هستیم؛ این واقعیت میدان اصلی تحول در عالم امروز است.
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه اتفاقات امروز شبیه اتفاقات صدر اسلام است و به شکلی شاهد یک بعثت مجددی از اسلام هستیم، افزود: در آن زمان هم هیچکس باور نمی کرد آیات و پیام های الهی بتوانند از درون دره های تنگ و تاریک مکه عالم گیر شوند و اسلام دو تمدن بزرگ آن زمان را تحت تاثیر قرار داده و بعنوان تمدنی نوین سعادت بشریت را فریاد بزند.
وی خاطرنشان کرد: هرگاه اسلام طلوع می کند همه منافقان و کافران دربرابر او متحد می شوند و امروز هم همین گونه است اما وقتی به منحنی تغییرات می نگرید می بینید چگونه قدرت تازه متولد شده توانسته در طول ۴ دهه شکست های آشکار و خارج از دامنه تصور و باور انسان را به این دشمنان تحمیل کند؛ اما چه عاملی سبب بهم خوردن این توازن قدرت شده است؟
فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: در تحلیل های معمول هرکس قدرت بیشتری دارد پیروز می شود اما وقتی قدرت قلیل در فضای نابرابری قدرت موفق می شود، پس باید حقیقتی ماورای آن وجود داشته باشد تا فرمول غلبه حاصل شود ؛در این راستا تصور من این است که ما شاهد تفسیر آیات الهی بر روی زمین هستیم و این امر باور درونی و اطمینان قلبی ما را مستحکم می کند.
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه امروز قلب های ما به نصرت الهی مطمئن است اظهار داشت: ما در میدان هستیم و با محاسبات سرکار داریم قدرت دشمن را برآورد می نماییم و به قدرت خود هم واقفیم و این از برکت حکمت، وحی، قوه تدبیر، میدان تاثیر ولایت و جاذبه امامت است که سبب می شود دشمن بی رقیب تاریخ بشر را ظرف ۴۰ سال در یک میدان وسیع جنگ پیوسته متوقف کرد، شکست داده و به زوال کشاند.
وی با اشاره به اینکه ما با دشمنی روبه رو هستیم که دارای قدرت اما فاقد حکمت است، تصریح کرد: دشمنان ما خود می گویند که رهبران آمریکا فاقد حکمت هستند، درواقع منطق و تکیه گاه آنها قدرت و فلسفه آنها ظلم و بردگی انسان ها در عالم برای موقعیت یابی آمریکا در جهان است و این فلسفه ی بدون حکمت، قدرت را به فرسایش و زوال می کشاند.
فرمانده کل سپاه افزود: دشمنان ما می گویند بزرگترین ضعف آمریکا نبود یک رهبری روحانی و کاریزماتیک است چون که در غرب هیچگاه رهبرانی طلوع نکردند که به سعادت انسان ها بیاندیشند و برای نجات انسان ها از ظلم و بی عدالتی تلاش کنند تمام فسلفه سیاسی آنها ظلم بوده که این فلسفه ای دشمن ساز است نه قدرت آفرین.
سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: در سوی دیگر ماجرا می بینید که یک فلسفه سیاسی عمیق و ژرف حرکات ما در میدان را رهبری می کند و عمل نظامی ما تحت تاثیر منطق و فلسفه معنوی و الهی هدایت می شود بنابراین عضلات و جوارح ما تابع ذهنی است که آیات الهی را مبدأ و مبدع حرکت ما قرار می دهد و این فلسفه ای است که قدرت و تدبیر می آفریند و دلها را جذب می کند.
وی تصریح کرد: وقتی ما به فلسفه اسلام، عدالت و آزادی انسان می اندیشیم هیچ بن بستی را در راه نمی بینیم، چون که باآنکه این قدرت دشمن به ظاهر دارای شوکت است اما خداوند به رهبران، امامان و پیشوایان ما یاد داده است که این قدرت های بزرگ بسیار کوچک هستند. در واقع در جهان بینی الهی ما تمامی این قدرت های بزرگ اگر مجتمع شوند توان آفرینش یک مگس را ندارند ازاین رو در منطق ما هیچ قدرتی بزرگتر از قدرت خدا نیست.
فرمانده کل سپاه اضافه کرد: شکست و پیروزی اموری خارج از قلب و ذهن انسان نیست یک جامعه در قلب و ذهن خود امکان دارد شکست بخورد ازاین رو اگر جامعه ای دارای استقامت قلب باشد هیچگاه شکست نمی خورد چون اصلا قدرت دشمن را فائقه نمی داند، بنابراین مفهوم ابر قدرت دیگر در چنین جامعه ای وجود ندارد و ابر قدرت فقط خداست.
وی خاطرنشان کرد: وقتی رهبر ما دشمن را اینگونه و با این منطق می بیند، مدام تدبیر غلبه به قدرت را عرضه می دهد چون خداوند به شرط جهاد، راه غلبه به دشمن را به ما یاد می دهد؛ بنابراین وقتی منطق وحی حاکم می شود نوآوری، ابتکار عمل و عدم توقف در حرکت را سبب می شود ازاین رو عدم توازن در تجهیزات معیاری برای شکست یا پیروزی نیست و اغلب برعکس آن به حقیقت نزدیک تر است.
سرلشکر سلامی افزود: این واقعیت ها قلب های ما را نسبت به نصرت های الهی و حقانیت راهی که می رویم مستحکم می کند.
وی با اشاره به اینکه در این چهل سال تمام جنگ های بزرگ در منطقه جهان اسلام اتفاق افتاده است، اظهار داشت: اسلام در حال تغییر سیمای جهان امروزین بشریت است و جنگ ها هم معمولا در نقطه تولد قدرت ها انجام می گیرد؛ وقتی این قدرت ظهور کرد همه ضد قلب تحول آن یعنی ایران اسلامی و ام القرای جهان اسلام متحد شدند و همه قدرت ها تمرکز قوای دشمن را در سخت ترین شرایط ضد این ملت قرار دارند.
سرلشکر سلامی افزود: با تدبیر، همت، ثبات قدم و قوت ایمان است که این تمرکز به هم می خورد و دشمن از قلب این تحول دور می شود ازاین رو اگر کسی بگوید سلاح و جنگ افزارها عامل اصلی عقب نشینی و فرار دشمن شده است صحیح نیست در واقع تسلیحات هستند اما سلب و بی جان و فاقد روح هستند و آن کسی که آنها را به کار می گیرد تعیین کننده است بنابراین این ایمان است که از آر پی جی ۷ تاثیری بیشتر از یک تانک مدرن می سازد.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: همه تمدن های مادی زمانی فرو می پاشند که قدرت بیش از اندازه نظامی پیدا می کنند وقتی افول مدنیت سیاسی و ارزش های اخلاقی در آنها اتفاق می افتد، قادر نیستند نیازهای مردم تحت سیطره خویش را تامین کنند، فرو می پاشند و این جریانی ثابت است بطوری که مثل شوروی و امپراطوری روم امروز هم تمام قدرت ها مثل انگلستان دیگر نفس ندارند درحالی که روزگاری خورشید در سرزمینشان غروب نمی کرد.
وی اضافه کرد: در فضای آرمان های دشمن شکست ما یک آرزو بود و تصور می کردند به آسانی امکان پذیر است اما امروز حدودا در پهنه وسیع جهان اسلام قدرت سازی شده است و در اغلب بلاد مهم اسلامی قدرت اسلام را لمس کرده و می بینید که در حال تعقیب دشمن هستند.
فرمانده کل سپاه با ذکر مثالی در خصوص اینکه سیل وقتی مهار می شود که فوران تراکم آب را در سطح وسیعی گسترش یابد تا قدرت تخریبی از بین رود، اظهار داشت: حال باید دید چه تدبیر و نفوذی از لحاظ روحی سبب شد که دشمن در این سطح وسیع تجزیه شود؟ درواقع گسترش بیش از اندازه قدرت ها سبب افزایش هزینه ها و کاهش دستاوردها می شود و الان شاهد می باشیم که در همه جا ضد دشمن جبهه ای شکل گرفته است و نیروهای آنان در جبهه وسیعی تجزیه می شوند.
سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: یمن چگونه خویش را از زیر آوارها بیرون آورد درحالی که تمام قضاوت ها و تصورات جهانی می گفت این ملت در مقابل شدیدترین تهاجمات از بین می رود اما امروز امارات و عربستان و آمریکا را عاجز کرده است و تمام فرودگاه های سعودی زیر سیطره پهپاد و موشک های یمنی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در شخصیت رهبران سیاسی سعودی دیگر چیزی از نشاط و عرض اندام سیاسی نمی بینید عاجز شده اند، راه بسته است و نمی دانند چه باید کنند؛ پالایشگاه و فرودگاه ها امن نیست و این درحالی است که یمنی ها انسانی عمل می کنند و شهرها را نمی زنند اگر چنین کنند که بحران مهاجرت به بیابان ها بطور قطع نظام سعودی را چالش جدی روبه رو می کرد.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه هرچه دشمن کرد ضد خود آنها به اتمام رسید، اظهار داشت: می خواستند با توطئه های جنگ های نیابتی و تکفیری حلقه مقاومت را بشکنند و نفوذ ما از بین ببرند اما امروز اگر ما بخواهیم هم نفوذ انقلاب را کم نماییم نمی توانیم. انقلاب ذهن ها و قلب ها را تسخیر کرده است نه سرزمین ها و امروز کسی پیروز است که قلب ها را تسخیر کند.
وی اضافه کرد: تحریم بعنوان خطرناکترین سناریو از دید دشمنان تلقی شد و فکر می کردند ما را به میز مذاکره و تسلیم می کشانند اما همه متوجه شدند این کشور تحت این فشارها باید ظرفیت های درونی قدرت را به فعلیت تبدیل کند.
سرلشکر سلامی افزود: درواقع ما موفق شدیم چون که میل خفیف هم به دشمن پیدا نکردیم چون می دانیم هیچ دشمنی برای حل مسائلی ما هیچ تلاشی نمی کند و هر فرمولی عرضه می دهد در جهت تخریب و کوچک شدن ما است به عبارت دیگر مقاومت با سلاح اتفاق نمی افتد چون که مقاومت از روح سرچشمه می گیرد و یک مفهوم معنوی است بنابراین این انسان ها هستند که باید تصمیم بگیرند و اراده کنند که بایستند.
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه آنچه که امروز به ما ثبات بخشیده دلهای مستحکم است، اظهار داشت: ما امروز می دانیم امید بستن به دشمنان برای حل مسائل ما ساده اندیشی است و فقط باید به خدا تکیه نماییم چونکه دشمن هیچگاه در مذاکره به خواسته های ما تن نمی دهد.
وی تصریح کرد: وقتی از منطق مقاومت به مذاکره روی آورید نشانه ضعف است و وقتی دشمن ما را در موضع ضعف ببینید فشارها را بیشتر می کند پس نسخه مذاکره و سازش اصلأ چاره مشکلات ما نیست و هیچ مسئله ای از ما را حل نمی نماید.
سرلشکر سلامی اضافه کرد: وقتی ما ایستادگی می نماییم که بدانیم چاره مسائل ما مقاومت است مقاومتی که به معنای ایستادن و پذیرش فشار نیست بلکه به معنای حرکت به سمت رونق تولید، محرومیت زدایی، تلاش شبانه روزی و بسیج تمام ظرفیت ها و منابع است.
وی با اشاره به اینکه مقاومت یعنی تقویت ارکان قدرت ملی ما، بیان کرد: این مقاومت هرچه ادامه یابد قدرت ما را زیاد می کند ازاین رو ما امروز بیشتر از هر زمان دیگری به مردم برای پیروزی بر دشمنان نیاز داریم؛ ما تا پیروزی فاصله ای نداریم و من قسم می خورم ما راه کوتاهی تا بامداد بیشتر نداریم و این آخرین فراز نبرد ما است بنابراین کافی است تصمیم بگیریم، اراده نماییم و سست نشویم چون که قرآن، وحی جاری و برای همیشه زندگی بشریت است و همه راه ها را به ما یاد داده است ازاین رو تحقق این امر، سخت نیست اگر همه با هم متحد شویم، از دشمن دل بکنیم و به رحمت خداوند امیدوار باشیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: مردم به نظام امیدوار هستند و در این میان وظیفه علمای بزرگ ما بصیرت افزایی، روشنگری و امیدبخشی هرچه بیشتر برای کاهش تاثیر تحریم ها است.
سرلشکر سلامی تصریح کرد: بین برداشتن تحریم و برداشتن اثر آن زمین تا آسمان فاصله است؛ برداشتن تحریم یعنی دلبسته به دشمن شدن که تاثیری ندارد چون اروپا نمی تواند و آمریکا اراده ای برای برداشتن تحریم ندارد ازاین رو باید سیاست حذف تاثیر تحریم ها را دنبال نماییم. درواقع تحریم ها فرصت هستند و ما در فضای تحریم به چنین پیشرفتی در علوم و فناوری دست یافتیم بنابراین باید بدانیم که سختی ها زودگذر هستند و کافیست محکم باشیم.
وی با اشاره به اینکه رهبری، مردم و اسلام سه عنصر تفاضل حقیقی قدرت ما با دشمن است، اظهار داشت: «ما تا آخر ایستاده ایم» این پیام امام (ره) است که امروز بعنوان دستورکار انقلاب از جانب امام خامنه ای هم مورد تاکید قرار گرفته است و ما هیچگاه به میدان مذاکره نمی آییم چون که قدرتمندتر از هر زمان دیگری هستیم و دشمن، اراده، قدرت، پیشرفت، حرف متکی بر عمل و عمل متکی بر ایمان ما را دیده است.
فرمانده کل سپاه اضافه کرد: ما سختی های تحریم را هم پشت سر گذاشتیم و آموخته ایم چگونه بدون تاثیر آن زندگی نماییم بنابراین تدریجا کاری می نماییم که تمام آنها به ما محتاج باشند چونکه ما کاملا توانایی حفظ و بسط استقلال کشور را در همه ابعاد داریم امروز دشمن درباره ما به اشباع تحریم رسیده و بیشتر از این قدرتی ندارد.
سرلشکر سلامی تصریح کرد: قدرت مقاومت شروع شده و بی پایان است اما فشار دشمن محدود است؛ در واقع ما نه بر مبنای نفت خلق شده ایم و نه بر مبنای تعامل با دیگران، ما به رزق خداوند اعتقاد داریم و دشمنان را تسلیم خود می نماییم.