استاندار زنجان خبر داد: ایجاد واحد پرورش دام سبک ۶۰ هزار راسی در زنجان

به گزارش آذر استاندار زنجان اظهار داشت: تا آخر اسفندماه امسال واحد پرورش دام سبک ۶۰ هزار راسی در زنجان به بهره برداری می رسد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، فتح الله حقیقی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید، اظهار نمود: امسال زنجان میزبان برخی از وزاری دولت بود که این دیدارها در جهت مطرح کردن مسائل استان و اتخاذ تصمیمات مربوطه انجام شده است.
وی، بزرگ ترین تکلیف هر مدیر و شهروندی را، ایجاد آرامش در جامعه عنوان نمود و اظهار داشت: سعی کردیم این اقدام را انجام دهیم و در میان مردم باشیم. حتی آرامش مدیران را یکی از رویکردها قرار دادیم؛ چونکه اگر مدیران آرامش نداشته باشند، حتما دغدغه ایجاد می شود. خوشبختانه زنجان از مدیران و اعضای شورای تامین خوبی برخوردار می باشد و همه مسؤلان پای کار هستند.
استاندار زنجان به پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و تاکید بر اجرای مصوبات در جلساتی همچون ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد رفع موانع تولید و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اشاره نمود و اضافه کرد: همه تلاش ما این بوده که اگر مشکلات واحدها در استان حل نشود آنرا با وزرا و در سطوح ملی مطرح نماییم. در همین راستا طی روزهای اخیر کارخانه روغن نباتی جهان که عملا تعطیل شده بود، آغاز به فعالیت نموده تا به مرحله تولید برسد.
وی با اشاره به اینکه سفر وزرا به استان، گشایش های خوبی بوجود آورده است، افزود: امروز می توان به صراحت اعلام نمود که در سال های اخیر واحدهای تولیدی تعطیل نشده است، با اینکه کشور مشکلاتی دارد و استان هم به آن مبتلا است.
حقیقی، از افتتاح چند واحد تولیدی بزرگ تا آخر اسفندماه در استان اطلاع داد و اظهار داشت: خوشبختانه زنجان در امنیت سرمایه گذاری رتبه سوم را دارد و جزو ۵ استان امن کشور هستیم. همینطور در حوزه کشاورزی کارهای خوبی انجام دادیم که در همین راستا ایجاد واحد پرورش دام سبک ۶۰ هزار راسی را دستور کار داریم که امیدواریم فاز نخست آن تا اسفندماه امسال افتتاح شود.
وی به آتش سوزی های اخیر مراتع استان اشاره نمود و اضافه کرد: در اولین حادثه آتش سوزی، عامل انسانی مقصر بود که در این رابطه دو نفر از عاملان دستگیر شدند. در همین راستا طی هفته گذشته ۶۰۰ نفر را بسیج کردیم تا آتش خاموش شد.
نماینده عالی دولت در ستان همینطور تصریح کرد: خرید توافقی گوجه فرنگی را آغاز کردیم که معتقدیم در این راستا مسؤلان باید نظارت کنند تا مشکلی پیش نباید.
استاندار زنجان افزود: هفته آینده دومین دور سفر استانی را آغاز خواهیم کرد و انتظار داریم همه مصوبات دور اول اجرا شده باشد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان هم در این نشست با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار نمود: باید قدردان شهدا باشیم و راه رزمندگان و شهدا را ادامه دهیم؛ چون که مسؤلان در هر مسیری قرار گیرند جامعه هم از آنها الگو می گیرد.
حجت الاسلام اسمعیل صادقی نیارکی، زنجان را استانی ولایت مدار با مردمانی شریف و متدین خواند و اظهار داشت: خدمت رسانی به مردم که ولی نعمتان ما هستند به خوبی در این استان در حال انجام است؛ با اینکه با نقطه مطلوب تراز جمهوری اسلامی فاصله دارد اما مهم این است که در این راه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: هر کجا که لازم بود حرکت و اقدامی از جانب دستگاه های اجرایی استان زنجان صورت گیرد، هیچ دستگاهی کوتاهی نکرده و امور به خوبی پیش می رود، اما کاستی هایی هم وجود دارد که بخشی از این کاستی ها پیگیری های ملی را می طلبد.
این مسئول با اشاره به اینکه سفر آیت الله رئیسی به استان برکات فراوانی دربرداشت، تصریح کرد: نیازمندی های حوزه قضایی و دستگاه های وابسته در جلسه فردا با مطالب فنی و تخصصی به استماع حضار خواهد رسید.