پمپئو: خواستار دستیابی به چاره ای صلح آمیز با ایران هستیم

به گزارش آذر وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر در اظهاراتی متناقض با اقدامات آمریکا ضد ایران اظهار داشت که کشورش خواستار دستیابی به چاره ای صلح آمیز با ایران است.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، به نقل از یورونیوز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه جلسه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: ما خواستار یک چاره صلح آمیز با جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ امیدواریم که بتوانیم در این راه پیش برویم. در نهایت، این به عهده ایرانی هاست که این تصمیم را بگیرند.
وی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم با آنها مذاکره کرده و به نتیجه ای برسیم که هم برای آنها و هم برای ما خوب است.
این ابراز تمایل باردیگر آمریکا برای مذاکره با ایران در حالی مطرح می شود که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سخنرانی روز گذشته اش در مجمع عمومی سازمان ملل درباره ابراز تمایل آمریکا برای مذاکره با ایران اظهار داشت: ما را به مذاکره می خوانند؛ در حالیکه خود از معاهده گریزانند. ما با همین دولت فعلی آمریکا بر سر میز ۵+۱، در گفتگو بودیم؛ اما آنها بر عهدِ سلفِ خویش، خط بطلان کشیدند. من به نمایندگی از ملت و کشورم، اعلام می کنم که: پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم، نه می باشد. دولت و ملت ایران، یک سال و نیم زیر شدیدترین تحریم ها، استقامت کرده است و هیچگاه با دشمنی که می خواهد با سلاح فقر، فشار و تحریم ایران به تسلیم وادارد مذاکره نخواهد کرد. اگر پاسخ آری می خواهید همان گونه که رهبر معظم انقلاب اعلام نموده اند، تنها راه برای گفتگو، بازگشت به تعهدات است. اگر نسبت به اسم برجام حساسیت دارید، به رسمِ آن بازگردید و به چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، متعهد باشید. تحریم ها را متوقف کنید تا راه گفتگو باز شود.