محمد اسلامی: هر گاه با اطمینان خاطر حرکت کرده ایم، پیشرفت داشته ایم

به گزارش آذر وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: باور و اطمینان همواره در انقلاب اسلامی اثر بخش بوده و هر گاه ما روی پای خود ایستاده و با اطمینان خاطر حرکت کرده ایم پیشرفت داشته ایم.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز چهار شنبه در آیین تجلیل از چهره های ماندگار صنعت هوایی کشور که در سازمان صنایع هوایی ایران برگزار شد، اظهارداشت: باور و اطمینان همواره در انقلاب اسلامی اثر بخش بوده و هر گاه ما روی پای خود ایستاده و با اطمینان خاطر حرکت کرده ایم پیشرفت داشته ایم.
وی با اشاره به خروج مستشاران نظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از کشور، اظهار داشت: قبل از انقلاب مستشاران اجازه دخالت نیروهای فنی ما را در کارها نمی دانند تا چیزی فرا نگیرند، پیش از خروج از ایران هم می گفتند که دست به هیچ چیزی نزنید ما برمی گردیم، اما به برکت انقلاب اسلامی و خود باوری به جایی رسیده ایم که امروز روی پای خود ایستاده ایم.
اسلامی با اشاره به تحریم های شدید صنعت دفاعی کشور پس از انقلاب اشاره کرد: ما در این سالها تحت شدید ترین تحریم ها بوده ایم. وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی شرایط به صورتی بود که متخصصین ایرانی اجازه دست زدن به هواپیما را نداشتند اما بعد از انقلاب سخت ترین تحریم ها را تجربه کردیم و همواره برای تامین قطعات گرفتار مشکل بودیم. اسلامی افزود: امروز به برکت خون شهدا جت جنگنده و آموزشی و پهپادهای ما از مسیر طراحی و ساخت در داخل کشور تولید شده اند البته این یک مسیر طولانی است که همچنان ادامه دارد. وزیر راه درانتها اشاره کرد: مهمترین مسئله برای ما طی این سالها این بود که قدرت طراحی و خلق محصول را بدست آوریم و ما امروز از ظرفیت طراحی و ساخت یکپارچه برخورداریم. اگر در بخش هواپیمای تجاری هم یک حرکت مصمم و یکپارچه انجام میدادیم در بخش تجاری هم دستاوردهای خوبی می داشتیم اما امروز هم دیر نشده است و با استفاده از قدرت دانش بنیانی که در کشور وجود دارد می توانیم به سطوح خوبی برسیم.