آیت الله امامی کاشانی در نماز جمعه تهران: جبهه استکبار نمی خواهد راهپیمایی اربعین اجرا شود

به گزارش آذر امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مراسم اربعین حادثه ای است که همه دنیا را متوجه خود کرده است، اظهار داشت: استکبار نمی خواست و نمی خواهد این راهپیمایی اجرا شود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، آیت الله امامی کاشانی قبل از ظهر امروز(جمعه) در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار نمود: مردم باید دیندار و دین شناس باشند و در مغازه و اداره دین را رعایت نمایند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: افراد دیندار باید دین شان را از مجرای صحیح به دست آورند و از گران فروشی در مسائل اقتصادی اجتناب کنند.
وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور اظهار داشت: مشکل اقتصادی، مشکل بیکاری و اشتغال مشکلاتی هستند که در جامعه ما وجود دارند. در مقابل این مشکلات دولت، مجلس قانونگذار، دستگاه قضایی و ملت عهد و میثاق دارند و آن حفظ و عمل به دین اسلام است.
آیت الله امامی کاشانی اشاره کرد: مشکل اینجاست که دشمن برای ایجاد مشکلات برنامه ریزی می کند. دشمن برای مسائل اقتصادی، عفت زنان و دختران، معنویت جوانان، مسائل سیاسی، مسائل نظامی برنامه ریزی کرده و اتاق فکر دارد. ما هم باید اتاق فکر داشته باشیم.
وی افزود: در این اتاق فکر تعیین می شود که دختران کشورهای اسلامی را چطور می توان بی بند و بار کرد و به حیای آنها ضربه زد که آنها ولگرد بشوند و به سرنوشت شان خونسرد شوند.
امام جمعه موقت تهران گفت: همانطور که پیامبر با خداوند عهدی داشت و امامان ما نیز با خداوند عهد داشتند، بنده و شما هم با امام زمان عهد داریم. بنده و شما هم با قرآن و نهج البلاغه و احادیث و افکار ائمه پیوند داریم. باید به این پیمان عمل نماییم.
امامی کاشانی تاکید کرد: باید مال ما از طریق درست بدست بیاید و اقتصاد ما در امتداد تولید برنامه ریزی شود. باید به تولید و اشتغال اهمیت داد. باید از اینکه چند جوان مشغول به کار شوند لذت ببریم نه اینکه از ثروت اندوزی لذت ببریم.
وی گفت: کلیه نیاز های کشور شامل منسوجات و غیر منسوجات باید در داخل کشور تولید شود. با امانت، تعهد و درایت باید تمام نیاز کشور را تولید نماییم. دولت قدرت اجرا دارد و باید در این زمینه توجه کامل داشته باشد.
امام جمعه موقت تهران اشاره کرد: سرمایه داران و دولت باید راه را برای سرمایه گذاری باز کنند و موانع تولید را از پیش رو بردارند.
وی افزود: استادان دانشگاه باید حقوق جامعه را بیان کنند چونکه تربیت جوانان وظیفه ماست.آیت الله امامی کاشانی اشاره کرد: دشمنان امروز برای براندازی انقلاب اسلامی کمر بستند. آمریکا، اسرائیل و آل سعود دشمنان خدا هستند و نمی خواهند که حقیقت شفاف شود. می خواهند همیشه حقیقت مخفی باشد و از بین برود و این واقعیتی است که در دنیا مشاهده می نماییم. خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه اگر استقامت نماییم خودمان را نشان خواهیم داد، اظهار داشت: هم اکنون مردم یمن در مقابل حاکمان بدبخت سعودی خودرا نشان دادند. خداوند به مردم یمن کمک و از آنها حمایت کرد. وی اشاره کرد: آبروی آل سعود رفته است، آبروی آمریکا و اسرائیل که از آنها حمایت می کردند نیز رفته است.آیت الله امامی کاشانی گفت: آمریکا خواهان اعمال فشار حداکثری بر ایران بود. بلندگوی شعارهای آمریکا، آل سعود و اقمار دیگر آمریکا و صهیونیسم در منطقه بودند و هستند. وی ادامه داد: خداوند متعال در مقابل تلاش آمریکا برای وارد آوردن فشار حداکثری به ایران، ذلت حداکثری و بدبختی حداکثری به آنها داد و آبروی آنها را به صورت حداکثری در دنیا برد. امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه استقامت راه شهدا است، اظهار داشت: استقامت در مقابل دشمن و تهدیدات و اجرای وظایفی که بر عهده انسان ها و مسلمانان قرار دارد. لازم است هرکدام از ما در اجرای وظیفه ای که در جامعه بر عهده داریم استقامت نماییم. وی با اشاره به تلاش های نیروی انتظامی اظهار داشت: امیدوارم خداوند به آنها اجر دهد و افرادی از آنها که در انجام وظایف سستی کنند را خداوند متعال بیدار کند و آنهایی که با قدرت کار می کنند و فداکاری می کنند و خیلی از آنها به شهادت رسیدند خداوند به آنها اجر جزیل و فراوان مرحمت فرماید.آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: علت اینکه دشمنان متوجه مراسم اربعین و عراق شدند و در برگزاری مراسم اربعین مزاحمت ایجاد می کنند به این است که برایشان سنگین است. میلیون ها مسلمان و شیعه از اقصی نقاط جهان در روزهای اربعین به کربلا بروند. امام جمعه موقت تهران اشاره کرد: دشمنان نمی خواهند پرچم امام حسین(ع) بلند شود چون این پرچم، پرچم شهادت و استقامت است و ملت ها را بیدار می کند که در مقابل ظلم بایستند. وی اشاره کرد: پرچم امام حسین(ع) پرچم هیهات من الذله است. مراسم اربعین شعار هیهات من الذله است بدین معنا که مسلمانان نمی خواهند زیربار ظلم باشند. امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: خداوند کمک می نماید و انشاالله با امنیت بیشتری مردم در مراسم اربعین حضور خواهند یافت. اربعین حادثه ای است که همه دنیا را به خود متوجه کرده است اما استکبار نمی خواست و نمی خواهد که این اتفاق بیافتد. آیت الله امامی کاشانی گفت: واقعه کربلا سرمایه بزرگی برای مسلمانان است و دنیای اسلام دارای چنین سرمایه بزرگ و با ارزشی است.

منبع: