جنیدی در حاشیه جلسه دولت: شیوه نامه انضباطی دانشجویان اصلاح می شود

به گزارش آذر معاون حقوقی رئیس جمهور درباره انتقادات به شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان، اظهار داشت: اگر در شیوه نامه جدید موردی مغایر با قانون و یا منشور حقوق شهروندی وجود داشته باشد، اصلاح می شود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با انتقادات به شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان، تصریح کرد: همانطور که اعلام گردید معاونت حقوقی ریاست جمهوری به این مورد ورود کرده است و ما بدون معطلی با موافقت وزرای علوم و بهداشت، از تشکل های دانشجویی دعوت کرده ایم تا با تشکیل جلسه ای با حضور آنها شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
وی اضافه کرد: اگر در شیوه نامه جدید موردی مغایر با قانون، قوانین موضوعه و یا منشور حقوق شهروندی وجود داشته باشد بطور قطع اصلاحات لازم صورت خواهد گرفت.
معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این آئین نامه هر چه احتیاج به اصلاح داشته باشد را اصلاح می نماییم، خاطرنشان کرد: کسی که کارمند یا وکیل است قانونی برای تخلفات اداری و انضباطی دارد و این چنین نیست که هیچ کس هیچ مولفه ای برای حین انجام کار نداشته باشد و باید رسیدگی شود.
جنیدی اضافه کرد: محیط دانشگاهی، اصالت کار علمی و اعتبار علمی و دانشجویی ما باید موارد انضباطی داشته باشد تا اعتبارها از بین نرود. اصلِ بودن یک رژیم انضباطی، درست است اما اگر چیزهایی پیش بیاید که مغایر قانون اساسی و قوانین و منشور شهروندی باشد باید اصلاح گردد.
وی اظهار داشت: از تشکل های دانشجویی دعوت می نماییم و با خود وزرا هم آنرا در بین گذاشتیم؛ ان شاءالله درست می شود.