واکنش شریعتمداری به انتقادات درباره انتصاب خبرنگاران در وزارت کار

آذر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به برخی انتقادات درباره انتصاب برخی از خبرنگاران در بعضی مناصب سازمانی این وزارتخانه اظهار نمود: وزارت کار و رفاه اجتماعی دارای شرکت های مختلفی است که بطور طبیعی در طول کار برای مسئولیت روابط عمومی و ارتباطات از افرادی که در این زمینه دارای تجربه هستند، بهره می گیرند، این یک کار معمولی بوده که در دوره های مختلف اتفاق افتاده است.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتقادها نسبت به استخدام برخی از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در وزارت کار، اظهار نمود: نمی دانم منشاء این خبر چگونه تامین می شود؛ بعضی از اشخاصی که در این فهرست هستند کسانی هستند که از دوره های قبل مشغول به کار هستند، اما نمی دانم چرا از بین همه افرادی که در وزارتخانه مشغول به کار هستند حساسیت روی اصحاب رسانه و خبرنگاران زیاد است.

وی اظهار نمود: وزارت کار و رفاه اجتماعی دارای شرکت های مختلفی است که بطور طبیعی در طول کار برای مسئولیت روابط عمومی و ارتباطات از افرادی که در این زمینه دارای تجربه هستند، بهره می گیرند، این یک کار معمولی بوده که در دوره های مختلف اتفاق افتاده است.

وزیر کار افزود: عمده استخدام ها برمبنای قراردادهای موقت و دائمی است و استخدام رسمی تلقی نمی شوند؛ این طبیعت کار سازمان های دولتی است اما نمی دانم چرا حساسیت روی اصحاب رسانه زیاد شده است. البته بعضی از این افراد دارای تحصیلاتی در رشته های دیگر هستند که دارای صلاحیت خدمت برای دیگر نقاط هستند و نباید آنها را از این حق طبیعی شان محروم کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همین طور با اشاره به اینکه مواد ۹، ۱۲ و ۱۳ قانون پشتیبانی از حقوق معلولان در جلسه هیات جلسه دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ گردید، اظهار داشت: برمبنای ماده ۹ این بخشنامه کلیه معلولانی که در دانشگاه های سراسری و غیردولتی مشغول به تحصیل شوند، امکان بهره برداری از آموزش رایگان را در قالب بودجه مصوب این ماده خواهند داشت.

وی افزود: برمبنای ماده ۱۲ بخشنامه اجرایی تصویب شده کلیه کارفرمایانی که نسبت به کارگیری معلولان اقدام می کنند از هزینه ای تحت عنوان «کارآیی خدمت مطلوب معلولان» بهره مند می شوند و به وسیله این منابع به مدت ۵ سال می توانند به متناسب سازی وضعیت محیط کار و به کارگیری فن آوری های کمکی جهت استفاده مطلوب تر از معلولان در محیط های کار اقدام نمایند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همین طور برمبنای ماده ۱۳ بخشنامه اجرایی قانون جامعه پشتیبانی از معلولان این امکان برقرار شد که حق بیمه کلیه معلولانی که در کارگاه های مختلف خدماتی و تولیدی مشغول به کار هستند توسط دولت پرداخت گردد در صورتیکه کارفرمایان نسبت به ثبت اسم معلولان دارای شناسه در شناسه اطلاعات کارفرمایان در مجموعه وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی اقدام نمایند، می توانند از پرداخت سهم بیمه کارفرمای تامین اجتماعی معاف شوند و دولت آنرا پرداخت کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جمعیت معلولان تحت پوشش در کشور اظهار داشت: مجموعه معلولان ثبت نام شده در سازمان بهزیستی ۱میلیون و ۵۰هزار نفر هستند که در سال قبل فقط از مجموعه نابینایان حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در کنکور سراسری شرکت کردند و ۱۴ نفر رتبه زیر هزار به دست آوردند که شامل ماده ۹ بخشنامه اجرایی قانون جامع پشتیبانی از معلولان می شوند. همین طور شاغلانی معلول از میان این یک میلیون و ۵۰ هزار نفر می توانند از قانون مصوب ماده ۱۲ و ۱۳ بهره مند شوند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همین طور درباره پیش بینی لایحه بودجه برای اشتغال زایی، اظهار داشت: هنوز لایحه را تقدیم مجلس نکرده ایم اما همه تلاش ما بر این است که بند الف تبصره هجده قانون بودجه سال قبل را به نحو کامل تر و جامع تری با منابع تحقق یافته تری نسبت به سال قبل از محل منابع درآمدی مطمئن دولت تامین اعتبار نماییم و در بودجه ۹۹ مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه همین طور می خواهیم در لایحه بودجه سال ۹۹ با کمک مجلس منابع درآمدی مطمئنی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به کار بگیریم، اضافه کرد: در زمینه پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی یک روند مطلوبی را پیگیری می نماییم.

منبع: