معرفی کاندیداهای احتمالی مجلس

ستاد انتخاباتی در فضای مجازی می تواند با هزینه کمتر و صرف کمتر منابع ملی نسبت به تبلیغات کاغذی انجام شود.

تبلیغات مجلس شورای اسلامی که از آن با عنوان تبلیغات انتخاباتی یاد می شود، بحثی است که در حواشی آن تخلفاتی نیز ممکن است صورت بگیرد. تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم در سال 1398  شروع می شود و در سال 1399 مجلس یازدهم آغاز به کار خواهد کرد.  کاندیداهای احتمالی مجلس یازدهم می توانند خود را معرفی نمایند که این معرفی به صورت غیر رسمی از مجاری خبرگزاریها و سایتهای رسمی ایشان و همچنین سایت مجلس ایران (مرجع معرفی کاندیداهای احتمالی) می تواند با عنوان کاندیدای احتمالی صورت گیرد، اما تبلیغات کاندیدای مجلس به صورت رسمی و اخص از تاریخ 23 لغایت 30 بهمن ماه 1398 و با روشهای تبلیغات انتخابات مجلس و ایده های تبلیغاتی انتخاباتی انجام می شوند که عبارتند از تبلیغات کاغذی (تراکت تبلیغاتی) و تبلیغات اینترنتی شامل سایت رسمی ، معرفی کاندیدا در سایت مجلس ایران دات کام، و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و دایر نمودن ستادهای تبلیغاتی در سطح حوزه انتخابیه ایشان. تبلیغات اینترنتی انتخابات از راهکارهای مهم و کم هزینه پیروزی در انتخابات مجلس است. یکی از ترفندهای انتخاباتی بر اساس اصول تبلیغات انتخاباتی سازماندهی ستاد انتخاباتی  است. این ستاد انتخاباتی در فضای مجازی نیز می تواند با هزینه ی کمتر و صرف کمتر منابع ملی و بیت المال (مصرف کاغذ که در نتیجه قطع درختان و صدمه به محیط زیست صورت می گیرد) با تبلیغات اینترنتی انجام پذیرد.
فقط باید در این رابطه به قوانین جمهوری اسلامی ایران که به نقل از سایت پلیس فتا در زیر به تخلفات حوزه فضای مجازی اشاره می شود توجه نمود:
 
۱. انتشار هرگونه محتوا با هدف ترغیب و تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات.
۲. انتشار هرگونه ادعای غیرواقع مبنی بر توقف انتخابات و یا دعوت به تجمع اعتراض‌آمیز‌، اعتصاب‌، تحصن و هر اقدامی که به نحوی موجب اخلال در امر انتخابات گردد.
۳. انتشار و تبلیغ علائم تحریم انتخابات گروه‌های ضد‌انقلاب و معاند.
۴. انتشار هجو یا هجویه و یا هرگونه محتوای توهین‌آمیز در فضای مجازی علیه انتخابات.
۵. انتشار هرگونه مطلب خلاف واقع مبنی بر انصراف گروه‌های قانونی از انتخابات.
۶. استفاده از سایت‌ها و وبلاگ‌های رسمی نهادها و دستگاه‌های دولتی جهت بهره‌برداری در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی. قابل ذکر است تمامی شرکت‌ها‌، موسسات‌، شهرداری‌ها‌، سازمان‌ها و نهادهایی که قسمتی از دارایی آنها جزء بودجه و اموال عمومی است مشمول این ماده می‌شوند.
۷. درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خارج از مدت زمان مقرر شده برای فعالیت انتخاباتی.
۸. انتشار هرگونه محتوا در جهت تحریک‌، ترغیب‌، تطمیع و یا تهدید افراد به خرید و فروش آراء‌، رای دادن با شناسنامه جعلی و شناسنامه دیگری‌، جعل اوراق تعرفه‌، رای دادن بیش از یک‌بار و سایر روش‌های تقلب در رای‌گیری و شمارش آراء.
۹. انتشار هرگونه محتوا جهت ایجاد رعب و وحشت برای رای‌دهندگان یا اعضاء شعب.
۱۰. استفاده ابزاری از تصاویر زنان برای تبلیغات انتخاباتی و یا عدم رعایت شئونات اسلامی در انتشار تصاویر مربوط به زنانی که نامزد انتخاباتی می‌باشند.
۱۱. انتشار هرگونه محتوا در جهت توهین‌، افترا و نشر اکاذیب با هدف تخریب نظام‌، قوای سه‌گانه‌، سازمان‌های حکومتی و نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات به منظور بهره‌برداری انتخاباتی.
۱۲. انتشار هرگونه محتوا و مکاتبات دارای طبقه‌بندی (محرمانه و سری) مرتبط با انتخابات‌.
۱۳. انتشار اخبار کذب از نتایج بررسی صلاحیت‌ها‌، شمارش آراء‌، ادعاهای بی‌اساس پیرامون تقلب در انتخابات یا مخدوش بودن انتخابات بدون دلیل و مدرک.