نماینده ولی فقیه در کردستان: تقویت وحدت مسلمانان منجر به شکل گیری مقاومت اسلامی در جهان شد

به گزارش آذر ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: تلاش ایران برای تقویت وحدت مسلمانان منجر به شکل گیری مقاومت اسلامی در جهان شد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، در همایش «نقش استکبار در پشتیبانی از جریان های افراطی و تکفیری و راه های مقابله با آن» که امروز، 12 آبان ماه در مجتمع نور استان کردستان برگزار شد، اظهار نمود: یکی از برکات و مسائل اساسی انقلاب اسلامی تلاش در راه تحقق وحدت اسلامی است.
وی تصریح کرد: اگر تفرقه به وجود بیاید، دشمنان بر جهان اسلام مسلط می شوند و عظمت آنرا از بین می برند پس لازم است همگان مقابل توطئه و تهدیدات دشمنان هوشیار بوده و اجازه ندهیم این نقشه ها ضد امت اسلامی اجرا شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان، یکی از برکات انقلاب اسلامی را توجه ویژه به وحدت جهان اسلام برشمرد و اضافه کرد: امام راحل تاکید بسیاری بر حفظ وحدت اسلامی داشت و ساختارهای بسیاری هم برای آن ایجاد کرد و مقام معظم رهبری هم به آن عمل می کند که تشکیل مجمع تقریب جهانی ازجمله این اقدامات پرارزش است.
وی با اشاره به اینکه تلاش ایران برای تقویت وحدت مسلمانان منجر به شکل گیری مقاومت اسلامی در جهان شد، بیان کرد: انقلاب اسلامی هم اتحاد امت اسلامی را تا حد زیادی پیش برده و هم کشورها و قدرت های اسلامی و حتی غیر اسلامی را ناچار به حرکت و هم صدایی با جمهوری اسلامی کرده تا در مقابل دشمن بایستند.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: دشمن همه مکر و حیله خویش را به کاربست تا نگذارد وحدت اسلامی تقویت شود و در این راه از شیوه های مختلفی ازجمله تکه تکه کردن ممالک اسلامی استفاده و بر ملی گرایی و قوم گرایی برای رسیدن به هدف خود دامن زد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به ترفندهای دشمن برای همراه کردن برخی حکام کشورهای اسلامی ازجمله عربستان با خود، اعلام نمود: آل سعود اصالتی یهودی دارد که استکبار از ابتدا آنرا حمایت و توهم برتری آن بر دیگر کشورها را القا کرد تا هم پیمانی برای اسراییل باشد.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه در مقابل تفکر وهابیت در عربستان، تفکر بهاییت را در ایران به جریان انداختند تا درگیری میان شیعیان را به وجود بیاورند و از این طریق مانع وحدت شوند، اضافه کرد: دشمنان در هرجایی از جهان اسلام با تفکر تکفیری وارد شدند تا با سلاح دین مقابل دین بایستند و درنهایت دین را تضعیف و حاکمیت جهان اسلام را به نفع خود به دست گیرند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبر افزود: در این میان در کشورهایی مانند عربستان از روش هایی استفاده کردند تا حکام آنرا سرمایه دار کنند و از این سرمایه بهره خویش را ببرند و در مقابل کشورهایی مانند ایران هم به آنها باج نداد و با هیچ روشی نتوانستند آنرا از پای درآورند، پس تحریم های همه جانبه اقتصادی را به کار بستند.
وی ادامه داد: همه راهبری جریان تکفیری با استکبار نیست ولی استکبار نقش اصلی را دارد و همه تلاش خویش را به کار بسته تا جبهه مقاومت اسلامی رشد نکند.
آیت الله حسینی شاهرودی درباره برخی مسائل و مشکلاتی که در کشور و کردستان وجود دارد، بیان کرد: بی تدبیری برخی مسؤلان هم گاهی به مشکلات دامن می زند و مشکل اقتصادی استان از آن نشأت می گیرد و در طول همین سال هایی که مشکل اقتصادی داریم پول زیادی به استان آمده است.
وی از بزرگنمایی خیلی از آمارهای دروغ هم انتقاد نمود و اضافه کرد: استان ازلحاظ شاخصهای پیشرفت وضعیت بهتری نسبت به برخی مناطق کشور دارد ولی برخی بی تدبیری ها ازجمله تقسیم بندی مسؤلان به بومی و غیربومی و سرگرم بودن به انتصابات خودی و غیرخودی سبب شده تا حجم کارهای انجام شده، دیده نشود. استکبار هم به دنبال همین انشقاقی است که الان برخی به راه انداخته اند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: هرچند بیکاری در استان وجود دارد اما نمی توان گفت در کردستان کار نیست بلکه عده ای تاب وتوان کارکرده را ندارند و اگر کسی بخواهد کار کند، بیکار نمی ماند.
وی به تلاش استکبار در طول این ۴۰ سال برای جنگ های قومی و مذهبی در ایران اشاره نمود و اظهار داشت: استکبار همه توان خویش را برای ایجاد تفرقه در کشور ما گذاشت تا به فکر نابودی استکبار نباشیم و امروز هم به دنبال غارت سرمایه جهان اسلام است چونکه به افت اقتصادی و افول قدرت سرمایه داری خود نزدیک شده است.
نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: چهره منفور، دزد و زورگو آمریکا امروز برای همگان آشکارشده است و تمام مردم جهان آمریکا را کشوری که تنها به تأمین منافع خود فکر می کند، می شناسند.