مدیر کل برنامه ریزی مرکز امور شوراهای حل اختلاف: نحوه محاسبه پاداش اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف در حال بازبینی است

به گزارش آذر مدیر کل برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات مرکز امور شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: نحوه محاسبه پاداش اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف در حال بازبینی است.

به گزارش آذر به نقل از ایسنا به نقل ازروابط عمومی مرکز امورشوراهای حل اختلاف، نشست منطقه ای رؤسای شوراهای حل اختلاف استان های تهران، قم، سمنان، قزوین، البرز، گلستان و مازندران که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مظفری معاون رئیس قوه قضائیه و ریاست مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور و رئیس شوراهای حل اختلاف این استان ها روز چهارشنبه مورخ 1398/8/22 به میزبانی شورای حل اختلاف استان تهران انجام شد.

محمدی مدیر کل برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات مرکز امور شوراهای حل اختلاف در این جلسه بیان آنکه روابط عمومی در متن است نه حاشیه و یک لزوم است نه کالای لوکس و در خود مدیریت است نه بیرون از آن، اظهار داشت: پس حق داریم بگوییم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی است که دارد.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت لایحه قانون جدید شوراهای حل اختلاف و تغییراتی که در آن دیده شده است همچون بازگشت شوراها به صلاحیت و رسالت اصلی خود یعنی صلح و سازش و کاهش صلاحیت های رأیی آن، اهتمام برای تعیین تکلیف نیروهای افتخاری و جذب 15 هزار نفر از آنها در مدیران ارشد قوه وجود دارد، اشاره ای به وضع بودجه مرکز امور شوراها داشت و برنامه های دوران تحول قوه قضائیه و افزایش مسئولیت قضات، اعضا، دبیران و کارکنان شورا را برشمرد و اظهار داشت: معاونت حقوقی در صدد است، از حدود 17 عنوان مجرمانه، جرم زدایی نماید.

محمدی با اشاره به لزوم برنامه ریزی استان ها برای افزایش آمار صلح و سازش و بیان مزایای سازش نسبت به حکم در جامعه، خواهان استفاده حداکثری از ظرفیت شعب روستایی شد و اظهار داشت: در مهر ماه مرکز امور شوراهای حل اختلاف با وزارت صنعت تفاهم نامه ای درباب ایجاد شعب تخصصی صنفی به امضا رسانده است که برمبنای آن از ظرفیت شعب تخصصی برای افزایش صلح و سازش در اصناف استفاده بهینه خواهد شد.

مدیر کل برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات مرکز امور شوراهای حل اختلاف، برنامه ریزی جهت استفاده حداکثری از توانمندی های مددکاران در شوراهای حل اختلاف ویژه زندان خصوصاً در پرونده های قتل از را برنامه های لازم الاجرای استان ها دانست و خواهان همکاری با ستادهای استانی صبر در این زمینه شد.

وی انجام دقیق بخشنامه اخیر رئیس قوه قضائیه را در سطح تمام استان های کشور ضرورتی راهگشا دانست و اظهار داشت: این امر سبب افزایش تعداد پرونده های مختومه حتی به میزان 20 درصد افزایش همراه با استفاده حداکثری از ظرفیت شعب موجود است.

محمدی درانتها با اشاره به اینکه نحوه محاسبه پاداش اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف در حال بازبینی است، اظهار داشت: مرکز امور شوراها از پیشنهادات عملی و قابل اجرای استان ها درباب پاداش و بیمه اعضا، دبیران و نیروهای اجرای احکام استقبال می کنند.

منبع: