تاکید امام جمعه موقت سمنان بر ضرورت پرهیز از افترا زنی به رقبا در آستانه انتخابات

به گزارش آذر ایسنا/سمنان امام جمعه موقت سمنان بر ضرورت پرهیز از افترا زنی به رقبا در آستانه انتخابات تاکید نمود.
حجت الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان اظهار نمود: متاسفانه هرچقدر به انتخابات نزدیک تر هم شویم برخی با افترا زنی به یکدیگر و متهم کردن هم به فساد و بی دینی فضا را آلوده می کنند
وی بر ضرورت توجه به اخلاق اسلامی تصریح کرد و اظهار داشت: متاسفانه در جامعه کنونی برای برخی بردن آبروی مردم و خدشه دار کردن شخصیت دیگران کاری عادی شده است.
امام جمعه موقت سمنان اضافه کرد: حضرت محمد(ص) پیامبر اخلاق، مهربانی و رحمت است و یکی از درس هایی که از ایشان می گیریم این است که در هر شرایطی حسن خلق را رعایت نماییم.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات اضافه کرد: بداخلاقی هایی برای گرفتن رای از مردم در میان نامزدهای احتمالی دیده می شود که زیبنده مردم ایران و کشور نیست.
عبدوس با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار نمود: حضرت محمد(ص) پیامبر اخلاق، مهربانی و رحمت هستند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین گرفتاری جامعه نداشتن حسن خلق و صبر نزد برخی مردم است، اگر پیامبر مکتبی را در کمترین زمان و با کمترین امکانات پایه گذاری کرد که تا به امروز ادامه دارد از اخلاق مداری آن حضرت بود، برخی بداخلاقی ها حتی وحدت بین شیعه و سنی را هم می کاهد.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه امام صادق (ع) بنیانگذار مکتب وحدت بود اضافه کرد: امام صادق در روایت هایی بداخلاقی را نکوهش کرده و فرموده اند این افراد توفیق توبه پیدا نمی کنند.
عبدوس با اشاره به اینکه امام صادق (ع) امام صادق (ع) که بنیانگذار مکتب وحدت بود در بعد فرهنگی و ساختار فکری و اعتقادی تلاش زیادی کردند اظهار داشت: در میان 4هزار شاگردی که در مکتب امام صادق (ع) تربیت شدند هیچگونه دسته بندی و قطب بندی نبود و هرکس با هر اعتقادی از محضر ایشان بهره می بردند.
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص پرهیز از دوقطبی کردن جامعه خاطرنشان کرد: باید از دوقطبی کردن جامعه پرهیز کرد.
عبدوس با اشاره به اینکه ابوذر غفاری صحابی بزرگ رسول اکرم در مقابل حکومت وقت ایستاد و به همین خاطر تبعید شد اضافه کرد: مسئولان و افراد دارای رسانه باید جسارت داشته و حق و قانون را بیان کنند.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به رقابت در میان افراد و گروها افزود: هنر این است که از این رقابت ها برای اقتدار داشتن در مقابل دشمن استفاده گردد.