منوچین: تهران شروط ما را بپذیرد، تمام تحریم ها را بر می داریم

به گزارش آذر وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به اینکه حضور ما در عربستان دفاعی است، اظهار داشت: اگر ایران شروط لازم را بپذیرد تمام تحریم ها را بر می داریم.

به گزارش آذر به نقل از شبکه العربیه، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا که جهت شرکت در “کنفرانس دوحه” به قطر سفر کرده است، اظهار داشت: اگر ایران شروط لازم را بپذیرد آمریکا تمام تحریم ها را بر می دارد.

وی در ارتباط با حضور نیروهای آمریکایی در عربستان اظهار داشت: حضور ما در عربستان دفاعی است.

منوچین همین طور اصرار کرد که حمله به پالایشگاه های نفت سعودی حمله به اقتصاد جهان بود.

به گزارش آذر به نقل از ایسنا، برایان هوک، رئیس گروه اقدام مقابل ایران نیز که به قطر سفر کرده است، در گفت وگویی در حاشیه سمینار دوحه، اظهار داشت: اگر ایران کارهای خصمانه خودرا متوقف نماید ما آماده رفع تحریم ها و از سرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور خواهیم بود. تحریم ایران به منظور مجازات این کشور نیست بلکه برای تضمین امنیت ملی ما است.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز ۱۴ سپتامبر با ۱۰ پهپاد دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی ترین نقطه عربستان را در چارچوب عملیات دوم “توازن بازدارندگی” هدف گرفته بودند. مقامات عالی رتبه سعودی همچون ملک سلمان بارها جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در این حملات متهم کرده بودند.

این سخنان درحالی مطرح می شود که سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره کوشش برای برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها خواستار امضای معاهده عدم تعرض به همسایگان شده است.

منبع: