در دیدار مدیرکل وزارت خارجه دانمارک؛ امیرعبداللهیان فشار مجلس مبنی برخروج ایران از NPT را گوشزد کرد

آذر: دستیار ویژه رئیس مجلس در دیدار مدیرکل وزارت خارجه دانمارک موضع اروپا برای فعال ساختن مکانیسم ماشه را غیرسازنده خواندو فشار مجلس به دولت ووزارت خارجه مبنی برخروج ایران از NPT را گوشزد کرد.

به گزارش آذر به نقل از خانه ملت، کریستینا مارکوس لاسن، مدیرکل وزارت خارجه دانمارک قبل از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲ بهمن ماه) با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی ملاقات و گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه مناسبات دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و دانمارک از توانمندی های فراوانی برای بسط مناسبات و همکاریهای دوستانه فیمابین برخوردار می باشند.
وی با تاکید بر اهمیت گفتگو، نقش دیپلماسی پارلمانی در توسعه ارتباطات و همکاریهای دو کشور را مهم و ضروری خواند و اضافه کرد: گسترش ارتباطات پارلمانی، نقش مؤثری در کمک به شناخت بهتر از مواضع یکدیگر و توسعه همکاریهای مشترک فی درخلال دارد.
امیرعبداللهیان از برخی کشورهای اروپایی به سبب عدم محکومیت اقدام تروریستی آمریکا در اقدام آشکار تروریسم دولتی مقابل سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی انتقاد نمود و اظهار داشت: متاسفانه این اقدام تروریستی آمریکا، مهر تاییدی بر نقض فاحش قواعد حقوق بین الملل است و عدم محکومیت جهانی این اقدام در تعارض با صلح و امنیت منطقه و جهان است.
وی موضع اروپا برای فعال ساختن مکانیسم ماشه در قبال برجام را غیرسازنده خواند و فشار مجلس به دولت و وزارت خارجه در خصوص خروج ایران از NPT را گوشزد کرد.
امیرعبداللهیان اضافه کرد: اقدامات یکجانبه آمریکا، جهان را ناامن تر کرده است.
کریستینا مارکوس لاسن، مدیرکل وزارت خارجه دانمارک نیز در این دیدار بر اهمیت نقش و جایگاه ایران در منطقه اصرار کرد و اضافه کرد: تداوم گفتگو و مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران، در سیاست خارجی دانمارک نیز از اهمیت فراوانی برخوردارست.
وی با ابراز نگرانی از افزایش تنش در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: استفاده از مذاکره و گفتگوی سیاسی، تنها راه عبور از وضع فعلی و دور کردن خطر وقوع جنگ در منطقه است. این مقام دانمارکی با اشاره به توافق هسته ای و مکانیزم ماشه اظهار داشت: دانمارک از همه طرف ها می خواهد تا به تعهدات خود بازگشته و به آن پایبند بمانند.

منبع: