رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد اختصاص یک هزار و هشتصد میلیارد تومان برای جبران خسارت های سیل در سیستان و بلوچستان

به گزارش آذر ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت زیرساخت های سیستان و بلوچستان ناشی از سیلاب تخصیص یافته است.
محمد باقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار گردید تصریح کرد: ۴۴هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در۹ ماهه سال جاری در کشور پرداخت شده در حالیکه مجموع هزینه سال قبل ۴۳ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان نمود: از این میزان هزار و ۱۰۰میلیارد تومان وام با کارمزد پایین و ۷۰۰ میلیارد تومان وام بلاعوض برای بهسازی و ساخت منازل روستاییان خسارت دیده از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: میزان خسارت برآورد شده ناشی از سیلاب در کشور ۳۸هزار میلیارد تومان بوده که تابحال ۲۰هزار میلیارد تومان تخصیص یافته و پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: پرداخت های مورد نیاز در بخش جاری کشور انجام شده و در بخش عمرانی هم ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در ۹ ماهه سال جاری در کشور پرداخت شده است.

نوبخت بیان نمود: تا آخر سال آینده هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه آهن را در کشور تأمین بودجه میکنیم و تحویل می دهیم که راه آهن چابهاربه زاهدان یکی از این طرح هاست.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: برنامه ریزی لازم با وجود تحریم ها پیشبینی شده تا خللی در پرداخت حقوق های ماهانه، یارانه و کمک هزینه معیشتی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک معیشتی هر ماه به افراد مستعد پرداخت می شود اضافه کرد: بیستم هر ماه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه و پیش از ۳۰ هر ماه ۱۸ هزار میلیارد تومان حقوق واریز می شود.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: تورم ماهانه از ۳.۲ دهم درصد به هشت دهم درصد تقلیل پیدا کرده، تورم نقطه ای از ۲۷ درصد به ۲۶ درصد و تورم سالانه از ۴۰ درصد به ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

نوبخت افزود: سالجاری در مقایسه با سال گذشته ۴۱ درصد رشد پرداختی به کارمندان دولت را داشته ایم و آخرین اقدام در حوزه رتبه بندی فرهنگیان بود.

در آخر این نشست تفاهم نامه ای برای ساخت ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد روستایی، ۲۱ واحد شهری، ترمیم هشت هزار واحد شهری و روستایی، راه اندازی و ترمیم پنج هزار واحد دامی و تهیه لوازم معیشتی ۱۱ هزار واحد مسکونی تا آخر سال ۹۹ با همکاری دولت، بنیاد مسکن انقلاب و استانداری سیستان و بلوچستان به امضا رسید.