ذوالنور در تشریح جلسه کمیسیون امنیت مجلس مطرح کرد؛ بررسی قابلیت های ماهواره ظفر

به گزارش آذر رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: کشورهایی که به صورت مستقل قادرند از صفر تا صد ماهواره را بسازند و قطعات آنرا تولید کنند محدود هستند که جمهوری اسلامی ایران جزء همین کشورهاست.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: بررسی قابلیت های ماهواره ظفر در دستور جلسه امروز کمیسیون قرار گرفت و مسئولانی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ارتباطات و فناوری اطلاعات و همینطور دانشگاه صنعتی شریف در جلسه کمیسیون حاضر شدند.
وی افزود: مسؤلان ذیربط درباره اقدامات و پیشرفت هایی که در تکنولوژی ماهواره انجام شده است و همینطور پیرامون زیرساخت های پرتاب و تولید ماهواره، مباحثی را مطرح نمودند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در این نشست درباره اقدامات خوبی که در زمینه پرتاب ماهواره در کشور صورت گرفته است هم مباحثی عنوان شد، خاطرنشان کرد: کشورهایی که به صورت مستقل قادرند از صفر تا صد ماهواره را بسازند و قطعات آنرا تولید کنند محدود هستند که جمهوری اسلامی ایران جزء همین کشورهاست.
ذوالنور با اشاره به اینکه ایران می تواند هم ماهواره بسازد و هم سکوی پرتاب داشته باشد، اظهار داشت: پرتاب ماهواره ظفر که مقرر است در دهه فجر اتفاق افتد، از راه ماهواره بر سیمرغ انجام خواهد گرفت.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پرتاب ماهواره ظفر در دهه فجر اتفاق بزرگی است و پیرو آن بطور قطع شاهد یک سری تحولات جدید در ارتباطات کشور خواهیم بود.