واکنش ایران به بیانیه رسانه ای کمیته خودساخته چهار جانبه اتحادیه عرب

به گزارش آذر سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه رسانه ای کمیته خودساخته چهار جانبه اتحادیه عرب، با ابراز انزجار از محورهای این بیانیه، افترا های بی اساس مطرح شده را برآمده از دیدگاه غیرمسوولانه و اشتباه جبران ناپذیر و راهبردی کشورهایی دانست که خود عامل بی ثباتی، ناامنی و ترویج تروریسم در منطقه بوده و هستند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین و اعدام جوانان بی گناه در این کشور، خلق و حمایت همه جانبه از تروریست ها و جنایتکاران داعش در عراق و سوریه، آغاز جنگی حماقت آمیز در یمن و نابودی زیرساخت ها و به خاک و خون کشیدن ده ها هزار یمنی همچون کودکان و زنان و محاصره، قحطی و گرسنگی میلیون ها انسان در یمن از جانب ائتلاف مصنوعی سعودی را همچون اقدام های غیر قابل جبران و مورد حمایت اعضای این به اصطلاح کمیته چهارجانبه دانست.
موسوی با ایرانی خواندن جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک اضافه کرد: صدور بیانیه های تکراری تابحال هیچ مشکلی را از منطقه و جهان اسلام حل نکرده و نخواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بومی خواندن توان نظامی و دفاع موشکی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر اینکه این توانایی هیچگاه تهدیدی برای کشورهای عربی و اسلامی نبوده و قابل مذاکره هم نیست به برخی کشورهای منطقه سفارش کرد خویش را به انبار تسلیحاتی آمریکا تبدیل نکنند، چون که خرید تسلیحات کمکی به قدرت ملی آنها نخواهد کرد و امنیت وارداتی و خریدنی نیست.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه اضافه کرد: کشورهایی که چشم خویش را بر اشغال اراضی مقدس فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس بسته اند و ذلیلانه در کنار رئیس جمهور امریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اعلام طرح خائنانه معامله قرن ایستاده اند، حق ندارند حمایت شرافتمندانه ایران از مقاومت در فلسطین و لبنان را زیر سوال ببرند.
موسوی در انتها از اینکه اعضای این کمیته خود ساخته همسو با امریکا و رژیم اسرائیل، مقاومت افتخار آمیز اسلامی در لبنان را که حالا بزرگترین و موثرترین نیروی بازدارنده عربی و اسلامی در مقابل تجاوز و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی است، تروریست توصیف می کنند، ابراز تاسف کرد.

منبع: