نقاشی: در خانه ماندن زنجیره انتقال کرونا را در هم می شکند

به گزارش آذر یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اظهار داشت: ماندن در خانه، حضور پیدا نکردن در معابر عمومی و سفر نرفتن باعث می شود تا زنجیره انتقال کرونا درهم شکسته شود.
حسین نقاشی در گفتگو با ایسنا در ارتباط با لزوم همکاری مردم و مسئولین برای ریشه کن کردن بیماری کرونا اظهار نمود: مبتلا شدن به بیماری کرونا به امری جهانگیر تبدیل گشته و فقط به کشور ما مربوط نمی گردد. انتشار کرونا یک مشکل جهانی برای اغلب کشورهای دنیا است.
وی افزود: مبارزه با کرونا همراهی جامعه مدنی و مردم را می طلبد. ریشه کن شدن این بلا یک امر ضروری می باشد، طبیعی است گوش کردن و توجه ویژه داشتن و آگاهی بخشی از راه شبکه های اجتماعی به مردم بسیار مهم می باشد.
نقاشی اظهار داشت: باید سفارش ها و گوشزدهای رسانه هایی مثل صدا و سیما، بیلبوردهای شهرداری ها، رسانه های مکتوب و مجازی به این سمت برود که اولویت اول ریشه کن کردن کرونا باشد.
وی خاطرنشان کرد: در اولین مرحله باید با آگاهی بخشی مردم را نسبت به خطر این بیماری آگاه کرد، رسانه ها با آگاهی بخشی از کشتار مردم جلوگیری نمایند.
وی افزود: در مرحله بعد به نظر می آید باید بعضی از تدابیر، سختگیرانه تر وضع شود. شرایط عادی نیست. بنابر این شرایط ویژه ای می طلبد. یکی از ایرادات اصلی کار هم اکنون این است که نظام تصمیم گیری در کشور به نظر می آید قاطعیت لازم را ندارد. جاهایی در موضوعات سیاسی فرهنگی با واکنش های قاطع رو به رو هستیم اما زمانی مثل امروز که به خاطر حفظ جان مردم و عدم ابتلای آنان به این بیماری باید قاطع باشیم، قاطعیت لازم را نمی بینیم و با مماشات برخورد می شود. مثال روشن این گفته بسته نشدن ورودی های شهر ها است؛ بعضی از مردم به علت ناآگاهی سفر می کنند اما وزارت راه باید با قاطعیت راه ها را ببندد.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: ماندن در خانه و حضور پیدا نکردن در معابر عمومی و سفر نرفتن باعث می شود تا زنجیره انتقال کرونا در هم شکسته شود.
وی خاطرنشان کرد: هرچه قدر این وضعیت ادامه پیدا کند به وضعیت اقتصادی روابط اجتماعی و بروکراسی ضربه می زند. حکومت در کنار فعالان جامعه مدنی فارغ از همه مشکلات و مسائل جامعه باید به هم کمک کنند تا از این بحران عبور نماییم.