دومین جلسه مجازی مجلس

به گزارش آذر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مجازی مجلس از اعتراض نمایندگان نسبت به عدم تعطیلی نیمه اول فروردین اطلاع داد.
طیبه سیاوشی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: دومین جلسه مجازی مجلس بامداد امروز (سه شنبه ۵ فروردین) با وجود حضور حدود ۸۰ نفر از نمایندگان برگزار گردید و در این نشست نحوه برگزاری جلسات علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت؛ یک پیشنهاد این بود که نمایندگان در صحن علنی به صورت پراکنده و حتی در جایگاه تماشاچیان بنشینند. به هر حال در دنیا تجمع بیشتر از ۱۵۰ نفر ممنوع می باشد در صورتی که ما حدود ۲۹۰ نفر هستیم. همینطور آقای نعمتی هم پیشنهاد کرد که جلسه مجلس در سالن اجلاس سران برگزار گردد.
وی با اشاره به اینکه «براساس رای گیری انجام شده مقرر است فعلاً صحن مجازی ادامه یابد»، اضافه کرد: مبحث دیگر درباره مباحث اقتصادی و شرایط اقتصادی زمان کرونا بود و همینطور نمایندگان اعتراضاتی را در مورد این داشتند که باید خود قرنطینگی رعایت می شد و حداقل نیمه اول فروردین به صورت کامل تعطیل اعلام گردید. همه معترض بودند که چرا دولت این کار را انجام نداد؟.
سیاوشی افزود: در این نشست مبحث جهش تولید هم عنوان شد که چطور درباره آن تصمیم گیری شود. من هم در تذکری اعتراض کردم که نامه ای که ما درباره خودقرنطینگی زدیم و خواستیم اختیار بیشتر به استانها داده شود چرا در صدا و سیما منعکس نشده و رئیس جمهور به آن ترتیب اثر نداده است.
به قول این نماینده مجلس، دومین جلسه مجازی مجلس از ساعت ۹و ۴۵ دقیقه تا ۱۱ و نیم ادامه داشته است.
اولین نشست مجازی مجلس در تاریخ سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ برگزار گردید.