لاریجانی در جمع خبرنگاران: جلسات مجلس به موقع و با پروتکل جدید تشکیل می شود

به گزارش آذر رئیس مجلس اظهار داشت: می خواهیم سر موقع جلسه مجلس را دایر نماییم، اما اگر شرایط حاد بود، می توان از امکان برگزاری جلسه به صورت ارتباط دوسویه استفاده نمود.
به گزارش آذر به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه آزمایش سامانه فناوری دو سویه «مجلس یار» اظهار داشت: جلسات مجلس در محل پارلمان با پروتکل جدید جلسه مجلس برگزار می گردد و فناوری ارتباط دوسویه تنها جنبه رزرو دارد تا به احتمال بسیار اندک در صورت بروز شرایط، از سیستم ارتباط دوسویه استفاده گردد. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط کشور به خاطر شیوع کرونا شرایط ویژه ای است که امکان دارد در طول قرن یک مرتبه رخ دهد، اظهار داشت: اصل را بر این است که جلسه در محل پارلمان برگزار گردد و در حال سامان دادن آن هستیم اما با توجه نوع بیماری و مسری بودن آن، باید نحوه چینش افراد با پروتکل جدید باشد. در عین حال تمهیدات رزروی اندیشیده ایم که با فرض بروز شرایط حاد که تنها ۱۰ درصد احتمال دارد، از امکان فناوری دیجیتالی دو سویه استفاده نماییم. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: می خواهیم سر موقع جلسه مجلس را دایر نماییم، اما اگر شرایط حاد بود، می توان از امکان برگزاری جلسه به صورت ارتباط دوسویه بهره برد که یک مرتبه مورد آزمایش قرار گرفت و اشکالات آن رفع شد و هم اکنون تقریباً آماده است. لاریجانی اضافه کرد: قصد اصلی این است که در محل پارلمان با پروتکل جدید جلسه مجلس برگزار گردد که در جلسه امروز هیأت رئیسه مطرح خواهد شد، اما
اگر به احتمال بسیار اندک و با بروز شرایط حاد ابن امکان فراهم نشد، از سیستم ارتباط دوسویه استفاده می شود. لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه از آنجایی که برگزاری انتخابات مجلس با شیوع کرونا همزمان شد و نمایندگان با تعداد زیادی از مردم در تماس بودند، به صورت طبیعی حامل ویروس شدند که تست ها هم نشان داد تعداد قابل توجهی از آنها با این ویروس درگیر شده اند که البته خوشبختانه خویش را در منزل ایزوله کردند و مدتی خارج از دسترس بودند که سبب بهبودی آنها شد و بعضی از نمایندگان هم با رفتن به بیمارستان بهبود یافتند و الان روی هم رفته وضع بهتری دارند. رئیس قوه مقننه افزود: روز گذشته در بازدید از بیمارستان امام خمینی گفتم مسأله بیماری کرونا بسیار جهنده و مسری است و ما مجبوریم در این شرایط پروتکل هایی که وزارت بهداشت می دهد را اجرا نماییم تا به سلامتی مردم و خانواده آنها و پیشگیری از فراگیری آن کمک نماید. ایشان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم این بود که مردم در خانه های خود اسکان داشته و تردد نکنند، تصریح کرد: از مردم خیلی تشکر می نماییم که حجم قابل توجهی از آنها به این مورد و نکات مطرح شده در رادیو و تلویزیون توجه کردند که آمار سفرها هم نشان داده است که بسیار نسبت به قبل کاهش یافته و همین مسأله کمک کرده است تا مناطق مختلف کشورمان درگیر کرونا نشوند. لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه در گفتگوهایی که با استانداران داشتم متوجه شدم سطح درگیری با ویروس کاهش یافته است، عنوان کرد: سخت گیری در راه ها هم به خاطر حفظ جان مردم است بنابراین از مردم می خواهم از سفر پرهیز کنند چون که مسافرت ها سبب حاد شدن شرایط و سطح بیشتر درگیری بیمارستان ها می شود که مشکلات بزرگ تری را به وجود آورده و اقتصاد کشور را هم مختل می کند و به بخش های مختلف لطمه می زند. رئیس مجلس شورای اسلامی در انتها با اشاره به اینکه اگر مبحث شیوع کرونا هرچه سریعتر برطرف شود اقتصاد ما هم به روال عادی بازخواهد گشت، تصریح کرد: ازاین رو الان از مردم می خواهم صبر پیشه کرده و سکونت در منزل را با همه سختی ها تحمل کنند تا جان خود و خانواده شأن را حفظ کنند. همینطور روز طبیعت سال جاری را در منزل بگذرانند چون که رفتن به طبیعت در جمع های وسیع تر سبب سرایت ویروس می شود ازاین رو از مردم خواهش می نماییم سفارش های ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی بگیرند.