استاندار کردستان: تحقق جهش تولید باید با جدیت پیگیری شود

آذر: کردستان استاندار کردستان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان ˮجهش تولیدˮ از طرف مقام معظم رهبری، از فرمانداران خواست شعار گونه با این مساله برخورد نکنند بلکه تحقق آنرا با جدیت پیگیری کنند.
بهمن مرادنیا در جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرهای تابعه استان، درباب درخواست تعطیلی ادارات به سبب شیوع کرونا، اظهار نمود: ادارات می توانند با یک سوم کارکنان خود فعالیت داشته باشند اما امکان تعطیلی دستگاه های خدمات رسان وجود ندارد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت نظارت و جدیت فرمانداری ها بر تعطیلی اماکن عمومی و بازار تا ۱۵ فروردین، اضافه کرد: کنترل جدی ورودی و خروجی شهرها بسیار مهم بوده و به مطالبه عمومی شهروندان تبدیل گشته است.
مرادنیا در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان “جهش تولید” از طرف مقام معظم رهبری، از فرمانداران خواست شعار گونه با این مساله برخورد نکنند بلکه تحقق آنرا با جدیت پیگیری کنند.
استاندار کردستان با اشاره به اولویت بندی پروژه های استان در سال ۹۸ بمنظور تسریع در تکمیل آنها، بیان کرد: هر کدام از شهرستان ها پتانسیل، ظرفیت و توان خاص خودرا دارد پس باید بر اساس آن برنامه ریزی لازم در جهت جهش تولید و ایجاد توسعه در استان انجام گیرد و این برنامه ریزی یاید تسریع شود.
مرادنیا عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ۱۱ سال قبل شعار سال را بر اساس توسعه اقتصادی قرار دادند و تداوم این روند و تاکید چند باره معظم له بر توسعه اقتصادی کشور نشان از ضعف دست اندرکاران در تحقق نیافتن تمام اهداف این نامگذاری ها است.
وی اشاره کرد: هنوز نتوانسته ایم در استان سرمایه گذار جذب نماییم پس باید تلاش شود که بتوانیم اشتغال و تولید را همزمان پیش ببریم.
استاندار کردستان اضافه کرد: ضرورت افزایش کوشش برای بهره برداری مناسب از آب های مرزی و سدهای استان، تامین آب آشامیدنی پایدار شهرها و روستاهای استان، تسریع در اجرای طرح مسکن محروم، ایجاد فضای سبز شهری و بین شهری و نظارت بر شهرداری ها از موارد اولویت های دستگاه های اجرایی و فرمانداران این استان است.
مرادنیا با تاکید بر اهمیت ساخت محل دائمی نمایشگاه ها برای استان، بیان کرد: اتاق بازرگانی سنندج با وجود اینکه اراضی مناسبی از چند سال قبل تحویل گرفته ولی تابحال اقدامی عملی برای ساخت این نمایشگاه انجام نداده است.
باید برای تحقق شعار «جهش تولید» زمینه سازی کنیم
خالد جعفری، معاون اقتصادی استاندار کردستان، اظهار داشت: تحقق شعار سال باید در اولویت اول اقدامات همه دستگاه های اداری قرار گیرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال رونق تولید در حوزه صنعت و کشاورزی، اضافه کرد: در سال قبل بهره گیری مناسب از تسهیلات ارائه شده که سبب رونق تولید و تثبیت شغل در استان شده است.
جعفری اشاره کرد: با توجه به این که در سال قبل به تمامی اهدافی که داشتیم نرسیده ایم اما باتوجه به تحریم های حاکم بر کشور، تولید داخلی رونق پیدا کرده و این امر نشان میدهد که باوجود وجود مشکلات می توانیم تولید و اشتغال را رونق دهیم.
وی بر ضرورت زمینه سازی برای تحقق شعار سال اصرار کرد و اظهار داشت: طبق دستور استاندار، از روز دوم سال تدوین برنامه برای ایجاد جهش تولید در استان، شروع شده است.
جعفری با انتقاد از مناسب نبودن بستر اجرایی و نظارتی در عرصه تولید در فرمانداری ها، وظایف فرمانداری ها را در حوزه اقتصادی بسیار مهم ارزیابی کرد.
ایشان سپس بر اهمیت تسهیلات بانکی در ایجاد رونق و جهش تولید اصرار کرد و رفع مشکلات بانکها در پرداخت تسهیلات را حائز اهمیت دانست.
جعفری عنوان کرد: باید امسال بتوانیم نقش پررنگ تری در تولید و اشتغال داشته باشیم.
پرداخت ۴۰ میلیارد تومان به سیل زدگان کردستان
شهرام ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، با اشاره به کمک های دولت به شهرداری های کردستان از فرمانداری ها خواست بخش عمرانی را فعال تر و جذب اعتبارات را مدیریت کنند.
وی با اشاره به پرداخت خسارت سیل زدگان، اضافه کرد: ۴۰ میلیارد تومان در بخش تسهیلات یارانه ای و بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت گردید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: بنیاد مسکن استان مسئول بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی بوده که در این راستا ۱۰ هزار واحد روستایی را مدیریت کرده که می تواند جهشی در شاخص مسکن روستایی باشد.
ملکی به کمک ۳۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری ها در بخش اجرایی اشاره نمود و از فرمانداران خواست بر هزینه کرد این اعتبارات نظارت داشته باشند.
وی به تکمیل ۲ پروژه شاخص استان نیز اشاره نمود و اضافه کرد: تحویل بیمارستان سقز به دانشگاه علوم پزشکی و تکمیل ورزشگاه ۲۲ گلان سنندج با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، با اشاره به اهمیت ایجاد فضای سبز در استان، اظهار داشت: ۲۵۰ هکتار فضای سبز در داخل شهرها و ۱۵۰ کیلومتر درخت کاری در حاشیه جاده های بین شهری تا اختتام فروردین امسال انجام می شود.
ملکی با اشاره به پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، ذکر کرد: ۱۷۱ میلیارد تومان حقوق و مزایای کارکنان شهرداری از محل منابع دولتی کمک شده است.
وی ساماندهی مرز باشماق و ساماندهی ترافیک این مرز را دو پروژه مهم سال ۹۹ عنوان نمود و اضافه کرد: پروژه پارک بانوان دیواندره و ثبت جهانی اورامان دو پروژه ای هستند که برمبنای اعتباراتی که ۲۸ اسفند به حساب شهرداری ها واریز شد باید اجرایی شود.
سال گذشته باوجود سختی ها، فرمانداران خوب عمل کردند
حسین خوش اقبال در ادامه این جلسه، اظهار داشت: در سال قبل کارهای بزرگی در استان انجام شد که از مهم ترین این کارها برگزاری یادواره ۵۴۰۰ شهید استان بود که در کشور خوش درخشید.
وی برگزاری کنگره مشاهیر کرد را نبز کاری عظیم در امتداد توسعه فرهنگی استان عنوان نمود.
خوش اقبال، برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس در دوم اسفندماه را از مهم ترین اتفاقات سال ۹۸ دانست و از فرمانداران برای برگزاری و تایید انتخاباتی بی حاشیه و بدون مشکل، قدردانی کرد.

منبع: