عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس: با تعطیل کردن شهرها می توان مانع شیوع ویروس کرونا شد

به گزارش آذر هرمزگان عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظرم سلامت مردم در اولویت است و هیچ مبحث دیگری اولویت ندارد و باید برای حفظ جان و سلامت مردم ممنوعیت و تعطیلی شهرها را برای ممانعت از شیوع کرونا به اجرا درآوریم.

احمد مرادی شب گذشته(پنجم فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: به نظر بنده تنها راه کاهش شیوع ویروس کرونا و حفاظت از انتقال آن ممنوعیت در تردد، ورود و خروج شهرهاست و باید برای مدتی تمامی فعالیت ها تعطیل شود تا بتوانیم از شیوع ویروس کرونا پیشگیری نماییم.

وی با اعلان اینکه متأسفانه طبق آمار اعلام شده از طرف مسئولان کشوری بیش از ۸ میلیون سفر در روزهای نوروز به ثبت رسیده یعنی مردم هنوز این مساله و ماندن در خانه را جدی نگرفته اند، اشاره کرد: باید رئیس جمهور نیز جدی تر و قاطع تر در این مساله ورود کند و به صورتی سفر کردن و تردد را ممنوع کند.

مرادی با اشاره به اینکه باید استاندار هرمزگان از طرق شورای تامین استان نیز مصوبه منع تردد و ورود و خروج از استان هرمزگان را عملیاتی کند، افزود: باید مانع از ورود هر خودرو و گردشگری به غیراز مراتب ضروری نیز شویم و دیگر پرسیدن اینکه “برای چه آمدی یا می خواهی وارد شوی” معنا ندارد بلکه باید از هرگونه ورود و خروجی ممانعت به عمل آید.

این نماینده مجلس با اعلان اینکه استاندار هرمزگان عدم اجرای ممنوعیت های کلی یا تعطیلی فعالیت ها را در اقتصاد می داند، اشاره کرد: به نظرم سلامت مردم در اولویت است و هیچ موضوع دیگری اولویت ندارد و باید برای حفظ جان و سلامت مردم این ممنوعیت و تعطیلی را به اجرا درآوریم.

نماینده منتخب نخست حوزه مرکزی هرمزگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباب عدم تائید این انتخابات از طرف شورای نگهبان تاکنون، بیان کرد: بعد از برگزاری انتخابات نیز شکایت هایی از برگزاری انتخابات مجلس در حوزه مرکزی بندرعباس نیز به هیئت اجرایی نیز ارسال شد.

وی با اعلان اینکه قبل از برگزاری انتخابات به استاندار هرمزگان اعلام کردم بنده نماینده تمامی مردم حتی طرفداران سایر داوطلبین هستم، اشاره کرد: خواسته بنده از استاندار این بود که مراقب کارهای بیرون و درون شعبه بعضی از داوطلبین باشد.

مرادی افزود: متأسفانه انتخابات شورای پنج اسلامی شهر بندرعباس نشان داد مشکلاتی در این خصوص وجود دارد و با تمامی اختیاراتی که در هیئت نظارت داشتم ۳۴ صندوق بازشماری شد و مشخص شد که تخلفاتی صورت گرفته است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بنده نگران خودم نبوده و نیستم بلکه برای سایر نامزدها نگران بودم، اظهار نمود: شکایت هایی به دست شورای نگهبان رسیده و در حال رسیدگی به این مساله هستند و تماس هایی با استاندار، ائمه جمعه، اعضای هیئت نظارت و حتی بنده هم صورت گرفته است.

وی با اعلان اینکه همگی باید از تصمیم شورای نگهبان تمکین نماییم، اشاره کرد: بنده اهل پیش داوری نبوده و نیستم و همگی منتظر تصمیم شورای نگهبان درباب نتیجه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه مرکزی استان هرمزگان هستیم.

مرادی با اشاره به اینکه بنده به این مساله اطمینان دارم که انسان های منصفی در شورای نگهبانی حضور دارند و بطور قطع تصمیم نهایی منصفانه ای خواهند گرفت، افزود: باید اعتراف کرد به طورکلی شاهد کارهای ناپسندی از طرف برخی داوطلبین در انتخابات مجلس بودیم که زیبنده استان هرمزگان و مردمانش نبود.

وی با اشاره به اینکه نباید عقل، شعور، استقلال و آگاهی مردم را با پول بخریم، اشاره کرد: یک نماینده باید چهار سال تمامی تلاش خودرا به کار ببندد تا در انتخابات بدون نیاز به پول و وعده مردم به او اعتماد کنند نه آنکه دست به کارهای به دوراز اخلاق بزند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی درانتها اظهار داشت: شورای نگهبان با کمک دستگاه قضایی باید تصمیمی بگیرند که دیگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی در انتخابات استان هرمزگان خصوصاً شهر بندرعباس نباشیم.

منبع: