روحانی در پی دریافت گزارش وزیران کشور و بهداشت: طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی از شنبه باید با نظارت و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا شود

به گزارش آذر رئیس جمهور بعد از دریافت گزارش های جداگانه ای از وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه و آغاز فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در همه استان ها به جز تهران، تصریح کرد که این طرح باید با نظارت دقیق و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اعلام شده از جانب وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا شود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در تهران هم مقرر است از سی ام فروردین آغاز شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این گفتگو گزارشی را از آخرین وضعیت استان ها و تهران در ایام گذشته و امروز و میزان آمادگی و ارزیابی از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی عرضه کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گفتگو با سعید نمکی، لزوم هماهنگی لازم با سایر دستگاه ها و نظارت دقیق و جدی از جانب وزارت بهداشت برای رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از جانب کسب و کارهای کم ریسک را در دوره اجرای این طرح، مورد تاکید قرار داد.
عبدالرضا رحمانی فضلی هم در این گفتگو گزارشی را از کار کمیته امنیتی و اجتماعی عرضه و بر آمادگی وزارت کشور برای اجرای دقیق طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی تصریح کرد.
رئیس جمهور در این گفتگو، هماهنگی منسجم تر وزارت کشور با وزارت بهداشت برای پیشبرد طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و بازفعالیت کسب و کارهای کم ریسک از روز شنبه را ضروری خواند و تصریح کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی باید به صورت دقیق در همه این کسب و کارها، اماکن عمومی و بخصوص در وسایل نقلیه عمومی اجرا و مراعات شود.