سخنگوی سازمان تعزیرات: اسمی از انحصارگران بازار لیموترش به ما ارسال نشده است

به گزارش آذر سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: اتحادیه بارفروشان تابحال هیچ نامه ای برای معرفی کسانی که انحصار بازار لیموترش را در دست دارند به ما نداده است.

به گزارش آذر به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی، در برنامه بامداد به خیر ایران شبکه یک سیما امروز آقایان مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران و سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور حضور داشتند که مبحث برنامه بررسی علت گرانی مرکبات همچون لیمو ترش بود.

سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: اتحادیه بارفروشان برخلاف ادعایش تابحال هیچ نامه ای در خصوص معرفی ۵ نفر از کسانی که انحصار بازار لیموترش را در دست دارند به ما نداده است.

رییس اتحادیه بارفروشان در این برنامه اظهار داشت: ما بارها اعلام نموده ایم که انحصار بازار لیموترش در دست ۵ نفر است که حتی این افراد علاوه بر انبارهایشان در زیرزمین منازل شان هم لیموترش نگهداری می کنند.

دارایی نژاد اضافه کرد: ما در همین خصوص به سازمان تعزیرات حکومتی و سپاه تهران نامه نگاری و نام این افراد را معرفی کرده ایم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به این ادعای رئیس اتحادیه بارفروشان که بارها اعلام نموده ایم انحصار بازار لیموترش در دست ۵ نفر است، اظهار داشت: ما بارها از اتحادیه بارفروشان خواسته ایم نام این ۵ نفر را به ما اعلام کنند که تا این لحظه هیچ اسم و نشانی داده نشده است در حالیکه اتحادیه ها طبق قانون نظام صنفی باید متخلفان را به سازمان تعزیرات معرفی کنند.

رایگانی اضافه کرد: با این وجود تعزیرات در این مورد ورود کرده است و روز گذشته با ورود همکارانم در اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس هزار و ۲۰۰ تن مرکبات در شهر جهرم کشف و بنا شد از امروز در اختیار میادین میوه و تره بار کلانشهرهای کشور همچون تهران قرار گیرد که از همین امروز هم توزیع می شود.

وی اظهار داشت: نامه ای که آقای دارایی نژاد ادعا می کند نامه ای است در تاریخ ۲۱ فروردین سال جاری که در این نامه فقط قیمت مرکبات از آبان تا بهمن سال قبل آمده و انتقادی به افزایش قیمت ها داشته اند، اما در این نامه هیچ نام و نشانی از این ۵ نفر که ادعا می کنند نشده است.

رایگانی اضافه کرد: ما بعنوان سازمان رسیدگی کننده هستیم و نظارت بر میادین میوه و تره بار به عهده اتحادیه هاست و ما با اینکه در سطح خرده فروش به تخلفات رسیدگی می نماییم، اما خرده فروشی که لیمو ترش را به قیمت حدود ۲۵ هزار تومان خریداری می کند اگر حدود ۳۰ هزار تومان به فروش برساند تخلفی مرتکب نشده است و ما باید جلوی تخلفات را از منشاء آن بگیریم و بطور قطع باید اتحادیه ورود کند.