پیام مشترک نماینده ولی فقیه و فرمانده کل سپاه؛ معرفت افزایی باید مقدمه عمل جهادی و انقلابی گردد

به گزارش آذر حاجی صادقی و سلامی به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، در پیام مشترکی تاکید کردند: معرفت افزایی باید مقدمه عمل جهادی و انقلابی شود تا کارآمدی پاسداران را در سپاه تقویت کند.

به گزارش آذر به نقل از سپاه نیوز، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه و سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، پیام مشترکی صادر کردند.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«ما باید این نکته را در نظر بگیریم که هر کسی وارد سپاه شد، در زیر شعاع تربیت و اراده معنوی شما، روزبه روز کمالات معنوی اش بیشتر شود و پیشرفت کند. نباید هیچ افت روحی و معنوی در سپاه مشاهده شود.» امام خامنه ای (مد ظلّه العالی)
هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) را گرامی می داریم و در این فرصتِ مغتنم که با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، از عناصر تأثیرگذار در تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی، شامل استادان، مربیان و مدیران عقیدتی سیاسی، بخصوص ایثارگران و شهدای این عرصه، تجلیل و تقدیر کرده و توجه فرماندهان، مسؤلان و دست اندرکاران این امر در سپاه را به اولویت های اساسی زیر جلب می نمائیم:
اهمیت ساخت و تربیت سرمایه انسانی در سپاه پاسداران در دهه پنجم و گام دوم انقلاب اسلامی ایجاب می کند تمام اندیشه ها، تجربیات پرارزش تعلیمی و تربیتی، توانمندی ها و ظرفیت های موجود در فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه برای بازطراحی و تحول اثربخش نظام تعلیم و تربیت، متناسب با شرایط و اقتضائات کنونی، شناسایی و به کارگیری شود.
عمق بخشی به مبانی دینی، معارف اسلامی و انقلابی و تربیت معنوی فرماندهان و پاسداران ایثارگر، پرتلاش، رشید و شجاع سپاه بگونه ای هدف گذاری و اجرایی شود که در مقابله با جنگ نرم و سخت دشمنان و مخالفان این نظام دینی و انقلابی از آمادگی لازم برخوردار بوده، بگونه ای که به مدد این آمادگی معنوی بتوانند ضمن اثرگذاری بر محیط پیرامون خود، همواره در همه عرصه های دینی و انقلابی پیشرو و پیش برنده باشند.
معرفت افزایی باید مقدمه عمل جهادی و انقلابی شود تا کارآمدی پاسداران را در سپاه تقویت کند و این امر خطیر، با تقویت و ارتقای بصیرت دینی و حضور مؤثر در عرصه های عملیِ حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، برنامه ریزی و در چارچوب اجرای اثربخش برنامه صادقین محقق شود.
جذب و به کارگیری به همراه رشد و توان افزایی استادان و مربیان مُهَذّب و اثرگذار با استفاده از محتوای غنی اسلام ناب محمدی (صلی اللّه ضد و آله) و اندیشه ها و رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی و روش ها و شیوه های نوین و اثربخش تعلیمی و تربیتی در اولویت برنامه ها باشد.
الگوسازی مجاهدان فی سبیل الله و تربیت پاسدارانی با روحیه معنوی، انقلابی و جهادی، همانند شهدای دفاع مقدس، باقری ها، همت ها، خرازی ها و باکری ها و شهدای مدافع حرم، همچون حججی ها و شهید سلیمانی یکی از مهم ترین اهداف تعلیمی و تربیتی و آئینه تمام نمای شما تلاشگران این عرصه باشد و زمینه و گفتمان آن در تعامل اثربخش دو مجموعه فرماندهی و نمایندگی فراهم گردد.
از خداوند متعال درخواست داریم، در این راه، نصرت و یاری خویش را به مانند همیشه بدرقه راه مان کرده و دعای خیر امام زمان (عج) و نایب برحق ایشان، امام خامنه ای (مد ظله العالی) را شامل حال همگان کند.
سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه
عبدالله حاجی صادقی
نماینده ولی فقیه در سپاه