در تماس تلفنی روحانی با رئیس جمهور ترکمنستان مطرح شد تاکید بر کوشش برای بازگشت روند همکاریهای اقتصادی ایران و ترکمنستان به روال قبلی

به گزارش آذر رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو ملت و روابط دوستانه و رو به گسترش دو دولت در عرصه های گوناگون همچون تجاری و اقتصادی بر لزوم توسعه مناسبات و همکاریهای همه جانبه در جهت تأمین منافع دو ملت تاکید نمودند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و قربانقلی بردی محمداف، روز چهارشنبه در گفت وگویی تلفنی، با تبریک متقابل ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات دو ملت در این ماه، تلاش مسؤلان دو کشور در جهت بازگشت روند همکاریهای اقتصادی به روال قبلی و برقراری تبادلات تجاری در مرزهای مشترک با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی را مورد توافق قرار دادند.
دو طرف با اشاره به مشکلات و سختی هایی که شیوع بیماری کرونا برای اغلب کشورهای جهان بوجود آورده، همدلی و تلاش همه کشورها در راه مقابله با کرونا را لازم دانسته و بر همکاری متقابل دو کشور در این راستا تاکید نمودند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با کرونا موفقیت ها و دستاوردهای خوبی را به دست آورده، تصریح کرد: آمادگی داریم تا تجربیات خویش را در اختیار کشور دوست ترکمنستان قرار دهیم.
قربانقلی بردی محمد اف هم در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به جایگاه ایران در مناسبات تجاری و اقتصادی منطقه، اضافه کرد: توسعه روابط و همکاریهای صمیمانه و توام با احترام متقابل با کشورهای دوست بخصوص جمهوری اسلامی ایران برای ترکمنستان در اولویت قرار دارد.