روحانی در گفتگو با سرپرست وزارت صمت: ارز لازم برای تأمین کالاهای اساسی تامین گردد

به گزارش آذر رئیس جمهور اظهار داشت: وزارت صمت باید تأمین ارز لازم برای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و هم مواد اولیه کارخانه ها و بنگاه های تولیدی در جهت تحقق رونق و جهش تولید را با جدیت پیگیری کند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در گفتگو با حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به دستوراتی که به مسؤلان ذیربط همچون رئیس بانک مرکزی در مورد تأمین منابع ارزی داده شده است، اظهار داشت: وزارت صمت باید تأمین ارز لازم برای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و هم مواد اولیه کارخانه ها و بنگاه های تولیدی در جهت تحقق رونق و جهش تولید را با جدیت پیگیری کند.
وی همینطور با اشاره به مباحث مطروحه در جلسات ستاد ملی و نشست رؤسای کمیته های ستاد مقابله با کرونا و هم تاکید مسؤلان بهداشتی و درمانی کشور، بر لزوم و اهمیت استفاده از ماسک در جهت کنترل شیوع بیماری، اضافه کرد: تولید کافی و توزیع دقیق ماسک را با هدف قرار گرفتن مکفی آن در دسترس عامه مردم در مرکز توجه خود قرار دهید.
رئیس جمهور بار دیگر از همه فعالان عرصه تولید و بخصوص کارگران زحمتکش کشور که در ماه های گذشته با وجود وضعیت خطیر بوجود آمده ناشی از انتشار کرونا اجازه ندادند چرخ تولید کشور متوقف شود، تشکر کرد و اظهارداشت: از همه کسانی که در طراحی، اجرا و نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی بخصوص در بخش تولید تلاش کردند، قدردانی و بر لزوم تداوم مراقبت های انجام شده تا کنون با دقت و جدیت بیشتر تاکید می کنم.
روحانی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه ریزی های لازم و جامع برای اتمام و به بهره برداری رسیدن هر چه سریع تر طرح های نیمه تمام را در سال «جهش تولید» انجام داده و با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری کند.
مدرس خیابانی هم در این گفتگو گزارش آخرین وضعیت اجرای پروژه های صنعتی نیمه تمام، فعالیت بنگاه های تولیدی، برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده برای تأمین نیازمندی های صنعت و تولیدکنندگان و نظارت بر اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در بنگاه های اقتصادی و تولیدی را به استحضار رئیس جمهور رساند.