در صحن مجلس مطرح شد؛ قالیباف: در بررسی اعتبارنامه تاجگردون به مر بخشنامه عمل شد

به گزارش آذر رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات تاجگردون اظهار داشت: در بررسی اعتبارنامه شما به مر بخشنامه داخلی عمل شد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و بعد از رأی نمایندگان به ارجاع اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران به هیئت تحقیق، تاجگردون در تذکر ماده ۷۵ بخشنامه داخلی مجلس اظهار داشت: جناب آقای رئیس من در انصاف و عدالت جنابعالی و هیئت رئیسه شکی ندارم اما انتظار داشتم پیش از رأی گیری برخی موضوعات را مورد توجه قرار دهید.
وی اضافه کرد: اراده شما و جمع حاضر در این بود که این اخطار وارد تشخیص داده شده و به رأی گذاشته شود که برخلاف آن چیزی بود که سخنگوی هیئت رئیسه در چهار جلسه گذشته پیرامون اعمال رأی شعبه در جلسه علنی گفت بود. ب
منتخب مردم گچساران در مجلس اظها داشت: بنده در جلسات گذشته حرفی نزدم اما دوستان عزیزی فرآیندی را طی کردند و مجموعه از اطلاعات را تقدیم شورای نگهبان کرده و پاسخ ها را دریافت نمودند برخلاف همه قوانین و بخشنامه ها، نایب رییس شما بعد از اختتام زمان بررسی ها به شورای نگهبان نامه نوشتند، پس از همه این مکاتبات اطلاعات را دادند ودر شعبه موضوعات بررسی گردید.
تاجگردون اظهار داشت: مصوبه شما را هم سخنگو اعلام کرد؛ نمیدانم برمبنای چه چیزی امروز اینگونه عمل کردید! آیا اگر به اعتبارنامه افراد دیگری اعتراض می شد که آن یک نفر غلامرضا تاجگردون نبود که در این مجلس می خواهید با او مظلومانه برخورد کنید، این اتفاق ها می افتاد؟
وی اشاره کرد: بنده نه تمایل و نه اصرار به ماندن مجلس دارم، یک کیف دارم که آنرا برمی دارم و بیرون می روم. شما هستید که باید پاسخگوی اعمال خود باشید. دنیا گوشه کوچکی از آخرت است. من در هر مقام و منصبی باشم باید پاسخگوی مردم باشم. حتما در شعبه تحقیق حضور می یابم اما شما وظیفه دارید قانون اساسی را رعایت کنید.
در ادامه جلسه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در هیئت رئیسه دو بار قسم یاد کرده ایم بخشنامه داخلی و قانون اساسی را رعایت نماییم، ما قانون را رعایت کردیم وقتی اخطار قانون اساسی وجود دارد باید این اخطار را به رأی نمایندگان بگذاریم این اقدام طبق بخشنامه داخلی بود.
وی اشاره کرد: همان شورای نگهبانی که شما را تأیید کرده در بخشنامه ای که اشاره شد تاکید کرده است که باید در مجلس برای مصوبات اتفاق نظر وجود داشته باشد.
رئیس مجلس با اعلان اینکه شما نیز به رأی مجلس احترام بگذارید، در بخشنامه داخلی روند روشن است، گفت: اعتبارنامه شما پس از شعبه به کمیسیون تحقیق می رود، کمیسیون تحقیق ۱۵ روز فرصت دارد اعتبارنامه شما را بررسی کند یا اعتبارنامه شما را تأیید می کند و یا رد می کند.
قالیباف اظهار داشت: اگر کمیسیون تحقیق اعتبار نامه شما را رد کرد، شما و سخنگوی کمیسیون تحقیق در صحن مجلس فرصت دارید اظهارات خودرا بیان کنید.

منبع: