بررسی مسائل حوزه صنعت در مجلس محمدی: راه اندازی صنایع تبدیلی جهت پیشگیری از خام فروشی ضروریست

نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی آبا بیان اینکه راه اندازی صنایع تبدیلی جهت پیشگیری از خام فروشی ضروری می باشد، افزود: اکتشاف اصولی و بهره برداری از آنها و ایجاد صنایع پایین دستی فولاد و مس به رفع مشکلات بیکاری کمک بسزایی می کند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، صمدالله محمدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پس از گزارش سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: تاریخچه اکتشاف و استخراج و صادرات سنگ در شهرستان بافت به سال 1316 باز می گردد و مرغوب ترین کرومیت ایران با عیار بالای 45 درصد از نوع سوپر به طول 50 متر و ضخامت چندین متر در منطقه در نوع خود بی نظیر است، اما متاسفانه برای فرآوری این سنگ اقدام مناسبی صورت نگرفته و عمده آن خام فروشی و صادر می شود.
وی فرآوری در بافت را آرزوی دیرینه مردم دانست که فقط وعده های داده شده به سوهان روح مردم مظلوم تبدیل گشته است.
این نماینده مجلس افزود: راه اندازی کارخانه های مرتبط می تواند ارزش افزوده و اشتغال زایی مناسبی ایجاد کند. شرکت معادن می تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث اشتغال چند هزار نفر باشد، اما آینده نامعلومی دارد. معادن قوی دیگری تعطیل شده اند، در حالیکه می توانند تحول عظیمی در منطقه ایجاد کنند.
وی اظهار داشت: انتظار جدی این است که علاوه بر ایجاد صنایع پایین دستی به وضعیت جذب جوانان منطقه بعنوان حق مسلم آنها رسیدگی کنند.
محمدی با اشاره به اینکه معدن مس و روی قنات مروان به مدت 40 سال است که تعطیل شده است، اظهار داشت: ضروی است اکتشاف و فرآوری معادن مورد توجه قرار گیرد، همینطور ضمن تشکر انتظار دارم اکتشاف و بهره برداری از معادن کرومیت منطقه در خور شأن وزارت صمت جمهوری اسلامی هدایت شود.
وی با اعلان اینکه راه اندازی صنایع تبدیلی جهت پیشگیری از خام فروشی ضروری می باشد، افزود: اکتشاف اصولی و بهره برداری از آنها و ایجاد صنایع پایین دستی فولاد و مس به رفع مشکلات بیکاری کمک بسزایی می کند، بنابراین درخواست اعزام یک تیم قوی به ریاست آقای اسماعیلی به شهرستان های بافت، ارزوئیه و رابر را دارم.