نماینده ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس: جهش تولید علم در سایه نهضت مدرسه سازی محقق می شود

از تهران نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس اظهار داشت: جهش تولید علم در سایه نهضت مدرسه سازی محقق می شود و هرچه برای راه اندازی مدارس و مراکز فرهنگی و افزایش ظرفیت های علمی تلاش نماییم رسیدن به نقطه مطلوب برای ما آسان تر می شود.
حسین نوش آبادی در مراسم کلنگ زنی مدرسه خیرساز شهید امیر شفیعی که با حضور مسؤلان شهرستانی و خیرین نیک اندیش در روستای امین آباد شهرستان قرچک برگزار شد، ساخت مدارس توسط خیرین را یک حرکت زیربنایی و پرارزش در حوزه تعلیم و تربیت دانست و اظهار نمود: این اقدامات باید تداوم داشته باشد تا به لطف خدا و تلاش خیرین مدرسه ساز و مسؤلان همه مدارس فرسوده شهرستان بازسازی و نوسازی شوند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های عظیم فکری، علمی و فرهنگی در کشور، اضافه کرد: در سالی که از جانب مقام معظم رهبری بعنوان جهش تولید نامگذاری شده، بخشی از فرصت ها و منابع کشور باید صرف نهضت تولید علم شود چونکه یکی از مصادیق تولید است.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با اشاره به چشم انداز افق 1404 بعنوان سند بالادستی کشور، اظهار داشت: بر مبنای هدف گذاری صورت گرفته در این سند، جمهوری اسلامی در سال 1404 باید به رتبه اول علمی اقتصادی و فرهنگی غرب آسیا تبدیل گردد.

نوش آبادی، یکی از بخش های مهم این سند برای رسیدن به نقطه مطلوب را توجه به حوزه علم، دانش و فناوری دانست و اضافه کرد: دستیابی کشور به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز جز با تلاش بی وقفه در جهت تقویت بخش تعلیم و تربیت میسر نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهش تولید علم در سایه نهضت مدرسه سازی محقق می شود، اظهار داشت: هرچه برای راه اندازی مدارس و مراکز فرهنگی و افزایش ظرفیت های علمی تلاش نماییم رسیدن به نقطه مطلوب برای ما آسان تر می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بخش زیادی از مدارس شهرستان بخصوص در روستاها گرفتار فرسودگی است، اذعان کرد: همه باید تلاش نماییم تا مدارس مستهلک کنار رفته و جای خویش را به مدارس نو و ساختمان های جدید و در خور شان مردم بدهند.

وی ضمن قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران امر نوسازی مدارس، اظهار داشت: معلمان از زمان انتشار کرونا و تعطیلی مدارس، کار سخت و دشواری داشتند و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و باوجود همه کمبودها اجازه ندادند آموزش در منطقه متوقف شود.