اختصاصی مهر؛ مانیفست نواصولگرایی قالیباف تدوین شد

آذر: کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، متن اولیه مانیفست نواصولگرایی را تهیه کرد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، مانیفست «نواصولگرایی» در دو سرفصل «مردم باوری» و «رجوع به مبانی انقلاب» توسط کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تدوین و برای تصویب نهایی به شورای مرکزی این جمعیت ارسال شده است.
در متن اولیه این مانیفست که سه هفته پیش در کمیته سیاسی تدوین شده، نسبت جریان اصولگرایی با عدالت، نهادهای حاکمیتی، سبک زندگی جدید مردم به خصوص طبقه متوسط شهری، جوانان و پیشکسوتان و همینطور ضرورت مردمی کردن امور اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، طرح شده است.
محمدصالح مفتاح عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تایید این خبر، تصریح کرد: یکی از موضوعات اساسی و مهم ما در دوره جدید فعالیت جمعیت پیشرفت و عدالت که از اسفندماه سال ۹۶ آغاز شد، مساله «نواصولگرایی» بعنوان مساله ای محوری و گفتمانی بوده است.
وی در همین باره اضافه کرد: به نظر ما، مبحث «نواصولگرایی» مساله ای نیست که صرفا به یک گروه سیاسی وابسته باشد. نواصولگرایی در حقیقت پاسخ به سوالاتی است که باید در صدمه شناسی جریان اصولگرایی از خود بپرسیم.
عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت افزود: افراد اثرگذار در جریان اصولگرایی باید پیرامون موضوعات مبتلابه روز، بحث کنند تا با تولید تفاهم، ایرادات جریان اصولگرایی حل شود.
وی با تاکید بر اینکه به دلایل مختلف تاریخی، «جریان سوم» هیچ گاه در ایران شکل نخواهد گرفت، اظهار داشت: ما نمی خواهیم جریان سوم باشیم بلکه می خواهیم بر اساس اصولگرایی، بنای جدیدی تولید نماییم. ما همینطور تلاش کرده ایم در تهیه و تدوین این مانیفست، نظر افراد مختلفی را دریافت نماییم.
مفتاح با اشاره به مردمی کردن اقتصاد بعنوان یکی از مباحث مطروحه در این مانیفست، اظهار داشت: باید دست افراد زالوصفتی که به اقتصاد کشور چنگ می زنند را کوتاه کنیم؛ به قول آقای قالیباف، خیلی از ۴ درصدی ها باید دست از منافع مردم بردارند.
گفتنی است؛ «نواصولگرایی» مفهومی است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، از جانب محمدباقر قالیباف عنوان شد.