معاون سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی: اسراییل با هسته ای شدن ایران هم از توانایی های هسته ای خود پرده برنمی دارد

آذر: معاون سابق مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی ضمن ابراز امیدواری از این که شاخص های اقتصادی، دیپلماتیک و در آخر حتی نظامی بتوانند از دست یافتن ایران به سلاح هسته ای جلوگیری نمایند، اعلام نمود که ایران حتی اگر هسته ای شود، اسرائیل همچنان از توانایی هسته ای خود پرده برنخواهد داشت.
به گزارش آذر به نقل از اورشلیم پست، چاک فریلیچ، معاون سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای با این رسانه مدعی شده است: اگر تنها مسئله ایران باشد، به سیاست حال حاضرمان پایبند می مانیم. توانایی های بازدارنده اسرائیل باید کافی باشند. اما اگر بخواهیم درباره خاورمیانه ای هسته ای صحبت نماییم، آنوقت چاره ای آسان در پیش روی مان قرار ندارد. چنین سناریویی مانند کابوس است. ما یک گارانتی امنیت از آمریکا می خواهیم. با اینکه کمک خاصی به ما نمی کند اما این تنها کاری است که می توانیم انجام دهیم.
ایشان در ادامه با اظهار این که «خلع سلاح هسته ای طولانی مدت منطقه ای غیرواقع بینانه است»، عنوان نمود که اسرائیل برای تشدید مواضع دفاعی اش در صورت هسته ای شدن ایران، به صورت رسمی از قدرت هسته ایش پرده بر نمی دارد.
وی درباره ی علت این اقدام چنین اظهار داشت: درست یا غلط، دنیا به این باور رسیده که ما از توانایی های هسته ای برخورداریم. این مسئله دهه هاست که مطرح است. آخر دادن به این شایعات چه سودی دارد؟ مواضع دفاعی اسرائیل را تقویت می کند؟ من که اینطور گمان نمی کنم.
فیلیچ همینطور بیان کرد که توافق هسته ای سال 2015 با تمامی نواقصش امکان دارد از هسته ای شدن ایران جلوگیری کند.
او همینطور اعلام نمود که امید دارد کمپین فشار دونالد بتواند کاملا جلوی ایران را از هسته ای شدن بگیرد اما چندان به این مسئله امیدوار نیست.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، این در شرایطی است که بر مبنای اعلام مرکز پژوهش های صلح استکهلم در سال 2016 اسرائیل حدود 80 کلاهک هسته ای در اختیار دارد.
هم چنین تمامی این اظهارات ضدایرانی در شرایطی مطرح می گردد که تولید سلاح هسته ای از جانب ایران قبل از این به دستور رهبری حرام دانسته شده و مقامات کشورمان بارها اعلام نموده اند که ایران هیچگاه به سمت تولید سلاح در برنامه هسته ای خود نخواهد رفت.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{mso-style-name: “Table Normal”;mso-tstyle-rowband-size: 0;mso-tstyle-colband-size: 0;mso-style-noshow: yes;mso-style-priority: 99;mso-style-parent: “”;mso-padding-alt: 0in 5.4pt 0in 5.4pt;mso-para-margin-top: 0in;mso-para-margin-right: 0in;mso-para-margin-bottom: 10.0pt;mso-para-margin-left: 0in;line-height: 115%;mso-pagination: widow-orphan;font-size: 11.0pt;font-family: “Calibri”، “sans-serif”;mso-ascii-font-family: Calibri;mso-ascii-theme-font: minor-latin;mso-hansi-font-family: Calibri;mso-hansi-theme-font: minor-latin;mso-bidi-font-family: Arial;mso-bidi-theme-font: minor-bidi;}