یو.پی. آی گزارش داد احتمال نرمش آمریکا درقبال خریداران نفت ایران

آذر: خبرگزاری یو پی آی گزارش داد: تحلیل گران براین باورند که آمریکا می خواهد دست از موضع سخت خود در قبال خریداران نفت ایران بردارد و این کشورها را از تحریم های ضد ایرانی خود مستثنی کند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال (یو پی آی) به دنبال انتشار گزارشاتی در خصوص این که امکان دارد برای کشورهایی که می خواهند به خرید نفت از ایران ادامه دهند معافیت قائل شود قیمت های نفت کاهش یافته است.

صبح روز دوشنبه قیمت های برنت بیشتر از 50 سنت کاهش پیدا کرد و هر بشکه نفت 83.60 دلار معامله شد. این کاهش قیمت بعد از آن بوجود آمد که گزارشاتی منتشر شد که دولت ترامپ به صورت کامل مانع از صادرات نفت ایران زمانی که تحریم های ضد ایرانی اش در چهار نوامبر اجرا می گردد، نمی گردد.

تحلیلگران در کامرس بانک می گویند: به نظر می رسد آمریکا می خواهد دست از موضع سخت خود در قبال خریداران نفت ایران بردارد. همینطور به نظر می رسد که مشتریان بزرگ نفت ایران فرصتی خواهند یافت تا جایگزینی برای واردات نفت خود تا زمانی بیابند که بتوانند خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که در ماه مه همزمان با خروج از توافق هسته ای اعلام نمود که تحریم ها ضد ایران را باز می گرداند گفته است که هدف از تحریم های نفتی ضد تهران تلاشی برای منزوی کردن این کشور و اجبار آنها به مذاکره برسر یک توافق هسته ای جدید است. اجرایی شدن این تحریم ها سبب خواهد شد صادرات نفت ایران یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

این مساله نگرانی هایی را درباره منبع تامین نیازهای نفتی جهان بوجود آورده و سبب گشته است قیمت نفت برنت به 86 دلار برسد که بالاترین نرخ از سال 2014 به شمار می آید.

به گزارش یو پی آی گزارشات در خصوص موضع نرم تر در قبال ایران و اخباری از عربستان سعودی و روسیه که می توانند کاهش صادرات نفت ایران را جبران کنند سبب شده تا قیمت آن تا حدودی کاهش پیدا کند.